Wednesday, July 27, 2011

warded sudah..

Assalamualaikum, salam dr wad 4D, Hospital Ampang..

Ni dah warded dh start dr pukul 9.30pg td tanpa ditemani encik hubby. Huu sedih..sebab duk kat wad kelas 2 kan, 4 katil satu bilik, konpemlah xde sesape dibenarkn teman kita sampai waktu melawat. *sedih kejap*

Tukar2 baju, nurse datang bwk mesen CTG. Tapi xlawa sgt heartbeat baby sebab dia tgh syok tdo. Ye ar, mummy dia bru pas sarap nasi lemak ayam sebelum datang hospital td.hehe.. Nurse plak dr swuh baring menelentang trus swuh baring mengiring sambil dok godek2 perut aku ni haa nk bg baby aktif. Time ni ada check bp jugak and bp aku normal 124/59.

Masa pasang CTG tu ada doctor bwat round sekali ngn 2 org intern dtg jenguk. Potpet2 la dorg ms tgk buku merah aku. Ape lagi, potpet2 pasal kes BP aku la. Aku ni dengar je and conclusion nye, maybe aku mmg dh ada darah tinggi even b4 pregnant lg. So, doktor tu swuh aku dtg bwt bp monitoring dlm ms seminggu after bersalin nanti.

Selesai prosedur CTG, kena bg sampel urin. Selang beberapa minit, ada sorg intern dtg nk amek darah. Whoaa, jarum besar woo.. Dia sekalikan ngan tempat utk saluran darah for later. Ala, the one yg mmg salu org masuk wad ada benda alah tu kat dpn tapak tgn tu. Faham2kan je la ye? Hehe.. Uih, sakit weh kna cucuk2 jarum ni. Dah la jarum besar n panjang. La ni benda tu mmg tercucuk kat tgn, nak gerak2kan tgn pn rasa seriau. Gedik je lebih kan? Haha..aku ni mmg xsuka sakit, xbleh bayang mcmane aku handle sakit kesan akibat induce tu nanti. Alahai..


P/s: till then ya, tatatititutu :)

6 comments:

Sya Sakura said...

gudluck! insyaAllah semua dipermudahkan, amiinn :)

Mimie said...

uikss dah warded dah. didoakan semoga semuanya selamat. bakal berakhirlah zaman preggy utk kali ini. mesti rinduu.. lepas ni dah dpt jumpa org baru.. seronok nye..

elanie*Q said...

sya sakura: thanks dear! Memang memerlukan semangat skrg ni :)

Mimy Hamid said...

selamat bersalin nanie..akak doakan semua nya selamat

elanie*Q said...

mimie: ha'ah mimie. Udah warded. But induce nye early tmr0w morning. Hr ni bg can utk mentally prepared dok kat wad awl2.. Will definitely missed dis m0ments sbb 1st time merasa pglaman mgandung kan..

elanie*Q said...

kak mimy: thanks kak mimy! :D semoga semuanya akan baik2 sj mcm doa akak n yg lain2 utk nanie. Appreciate it! :)j mcm doa akak n yg lain2 utk nanie. Appreciate it! :)