Thursday, July 28, 2011

induce

Assalamualaikum dear bloggers :)

2nd days kat katil 21,wad 4D.

Last night around 12midnite masa aku bgn dr katil nak p kench, rs ada air keluar. Tp xbyk la. Meleleh je smpai peha. Colourless n xde bau ape2.

Then around 515am ms tgh baring lg kat katil, rasa ada air keluar meleleh. Mesti pelik nape asyik meleleh je kan? Aku xpakai panties. Hehe.. Bukan pe, lupe nk mintak encik hubby bwk kan ke wad. Yang aku pakai before tu dh terbasah sbb terkena air paip. Lenjun dan xdpt diselamatkn. uhuh..

Back 2 d st0ry, yg keluar pg td quite byk gak bnding yg keluar malam td tp xde la sampai keluar menjejes atas lantai. Slow je flow nye. After mandi n solat subuh aku p ckp kat nurse. Dia swuh pakai pad n kalo ada kuar air lg, tunjukkn pd nurse. 0k nurse! Will do it tapi kena tggu encik hubby dtg hntar panties dulu :)

so, sudah di induce kah?

Ye sudah! Kul 825pg td. This time by doktor perempuan melayu. Ganas woo dia seluk! Ada sorg kakak ni nk tggu masuk ubt kali ke 3, dia kata kecik je ubat tu. Tapi td rasa msa doc tu seluk, mcm besar. Ye la sbb xnmpak dgn mata kpla sdri. And after d procedure, kna baring for 1 hour, no eating n no drinking. After 1 hour bru bleh makan, minum, jalan, etc.

For me, still no contraction for d time being. Xtau la pasni kalo dok bjalan2 contraction pn datang join aku..


P/s: ya Allah, semoga dipermudahkan semuanya utk hamba Mu ini. Amin..

5 comments:

Intan Suhana said...

selamat bersalin!hehe.ahh~bringing back old memories.

ellisya said...

semuga semua selamt.mommy n baby...

elanie*Q said...

sue: hehe thanks beb! Bl ank ke 2 nk myusul ni? ;D

elanie*Q said...

ellisya: thanks ellisya! :)

Intan Suhana said...

ape nih semua dok tanya anak no 2 nih..frankly speaking,zaim sgt suka babies!kalau jumpa dia sure suh aku amek *geezz..obvious sgt dah kot?* haha..tapi tak tau la kot dia ingt tu anak patung bergerak ke apa..ahahaha