Sunday, September 27, 2009

Rombakan besar-besaran

Memandangkan 110909, seharian aku free, aku ngadap lappy, online dan baca lagi bahan yang boleh digunakan untuk masukkan dalam proposal dan bab 1 tesis aku.

Halfway baca jurnal, aku baru teringat yang aku nak kena fax surat permohonan mintak data (data hujan, data suhu dan data kelembapan relatif) kat JPS ngan kat MMD. Dari baca jurnal, trus aku kena isi borang data online, kena email pada abang aku (nasib ofis dia dekat je ngan umah), mintak dia tolong print out kan borang dan kena fax trus. Sebab MMD kena hantar by fax, takde pakai emel (kalo ada, takdela aku susah macam tu).

Tapi, dari keje patutnya boleh siap awal, tetiba abang aku kata dia nak kena pi Lowyat, pas Solat Jumaat baru dia balik ofis semula. Kul 3 ptg baru surat permohonan tu abang tolong fax kan ke JPS dan MMD (Tq abang!!! Appreciate it!).

Petang tu Kak Lin datang bawak Myra, sebab weekend tu Kak Lin ngan abang busy ada keje, jadinya si kecik tu Ibu offer ikut Ibu balik kampung. Bila Kak Lin tanya samada aku ikut balik kampung ke tak, aku jawab simple je, 'nak gi dating' ;))

So, jadual aku untuk weekend tu berubah jugak. Sebab kalau ikutkan plan aku ngan Cik Abang nak kuar pi Jalan TAR tu tak confirm pun lagi.

120909: Teman Cik Abang pi Jalan TAR
130909: Hangout ngan BFF (Best Friend Forever) sebelum buka puasa sama-sama kat Bora Ombak, Ampang

p/s: biasalah, kita merancang tapi Tuhan yang tentukan, bukan cenggitu? So, tengok la, plan pon tunggang terbalik tapi aku suka~ ;D

No comments: