Tuesday, January 5, 2010

2010: New Year's Resolutions

Ok, jom kita tengok balik azam aku tahun lepas? Dah tercapai atau tidak?

  1. kalo boleh, nak siapkan tesis dalam 1 semester ni..so, i can grad on time (August 2009)
  2. nak maintain PNG+PNGK atas dari 3 jugak
  3. nak mudah untuk memaafkan orang lain (aku suka mintak maaf kalo aku buat silap..but dat doesnt mean i dun MEANT each forgiveness i seek from people around me..cume, aku dah dibiasakan sejak dari kecil..JANGAN EGO..) so, dis year, aku nak kedua2nya sekali.. senang memaafkan+meminta maaf...
  4. aku nak jadi anak yang mendengar kata (tak nak dah asyik cari pasal je ngan mak aku..huhu..kepala batu la katakan)
  5. nak cari jodoh...(ahaha..siyes ni..i'm not getting any younger everyday, am i? so, it's time to find my prince charming, Mr. Right, or whatever u call it)
  6. nak turunkan lagi berat badan sebanyak 10kg...(i can do it!!!)
Last year's resolution agak banyak. But obviously lah yang azam no.1 tu aku tak dapat nak realisasikan ye tak? Sebab lepas je aku buat azam tu, selang beberapa minggu, aku buat keputusan drop subject thesis dan hanya settlekan semua subject kelas je. Aku baru mula buat tesis semester 1, tahun 2 kat UKM. So, InsyaAllah aku grad tahun ni, Ogos 2010. Lewat setahun dari yang aku jangkakan. Takpe, at least, aku akan grad jugak :)

Dan azam no.6 tu pon hanya dapat turun 3kg je tahun lepas. Ermm... tahun ni kena berlipat kali ganda usaha sebelum bulan Mei. Bulan Mei? Betul ke bulan Mei? InsyaAllah bulan Mei. Shhh...rahsia besaq ni ;p

Tahun ni punya resolution plak?
  1. Bring forward dua azam tahun lepas --> grad + turunkan berat badan lagi.
  2. Azam yang berterusan untuk no.4 (azam 2009).
  3. Nak e~ dan w~ (dan jadi yang terbaik, solehah dan mendengar kata).
p/s: Itu je, sekian terima kasih. InsyaAllah semuanya akan tercapai, termakbul lah hendaknya untuk tahun ni.

No comments: