Tuesday, January 19, 2010

nasi lemak

Aku dari semalam teringin sangat nak makan nasi lemak kampung baru. Yela, dari dulu dengar katanya nasi lemak kat kampung baru tu sedap sangat. Nak gak rasa ape yang sedapnya kan... Bagi aku, nasi lemak yang best terletak kat sambal nasi lemak tuh sendiri. Lauk-pauk tu dah belakang cerita. Tapi kalo sambal tak best, konpem terbantut terus dari nak habiskan nasi lemak tu.

Sepanjang aku hidup ni, ada dua tempat je yang bagi aku jual nasi lemak yang best. Satu kat Taman Seraya, Ampang dan satu lagi nasi lemak yang kawan ibu jual, nasi lemak Aunty Sharifah yang jual depan Spectrum, Ampang naik lori putih (bagi sesape yang pernah makan nasi beriani kat umah aku masa open house raya, tu Aunty Sharifah yang buat. Kasi UP sket ye...hehe).

Malas nak citer panjang, ngantuk dah ni. Yang penting, bagi aku nasi lemak kat kampung baru ni, ok-ok je. Lauk pon, hmmm... ok-ok jugak. Sedap lagi lauk kat Aunty Sharifah tu. Hehe ;) Yang sangat sedapnya air bandung kat kedai tu (ape kes pi kedai nasi lemak tapi puji air yang dorang buat daaa...) Tapi, takpelah, at least aku dapat gak rasa. Lagi plak, makan ditemani buah hati, semua boleh jadi sedap ;)

Makan tadi diterangi lampu dari KLCC yang terang benderang. View mantap habis, pandai Cik Abang pilih tempat :) Gambar nasi lemak tak sempat nak amek la sebab terliur tengok sambal ayam tuh. Dah habis bedal baru teringat. Last-last ada gambar ni je ;)


p/s: Tq sayang sebab bawak Cuk makan kat sini. Tq jugak sebab melayan mengidam Cuk ni :))

No comments: