Tuesday, January 5, 2010

Girl's Day Out 010110

Pelik jap tengok tarikh New Year tahun ni. Berpinar tengok banyak sangat 1 dan 0. Hehe...

By the way, New Year tahun ni masuk kali kedua celebrate ngan BFF kesayangan. Sape lagi kalo bukan aTiQue + Liyanaroxx. Rasa-rasa boleh jadi Annual Meeting nih, or should I say, Annual Hangout with besties? Hihi :)

Sorry la ye, agak lewat aku nak update pasal hougout ritu. The last couple of days ni aku agak malas sket. My entry untuk 1st day of 2010 tu aku taip 10minit sebelum get ready nak kuar ngan besties aku nih tapi baru dapat publish malam semalam, 040110. Sebab bila balik hangout dah malam, badan dah penat, aku malas nak online dah ;p

So, back to the story lah ye.

Hangout ngan dorang dari kul 12tghari sampai ler 8mlm. Sampai umah dah kul 845mlm. I'm okay with it, as long as i'm not driving. Haha (thanx Ana, dengan baik hati anda dah menawarkan diri untuk jadi driver of the day). And nak tau tak, kitorang bertiga ni dah jadi budak Emo masa kuar hangout ritu. Masing-masing pakai baju hitam. Fuh~ nasib tak kena tahan polis. Hahahaha ;P

Plan nak tengok movie kat GSC Mid tak kesampaian sebab bila sampai je kat Tingkat 3 Mid, mak aiiii... beratur bukan men panjang nak belik tiket! Hello~ takde gaya ok, nak buang masa beratur sepanjang itu. Ok lagi. Pi makan plak kat Foodcourt sambil gosip-gosip. Biasalah, gosipnye berkaitan e~, w~ lah (tu aksara dari tqah untuk kependekkan bahasa). Tahun 2010 untuk itu semua. Impian dan angan-angan yang InsyaAllah termakbul jugak untuk tahun 2010 ni. Amin~

Bila rasa tak syok mengawal diri, Tqah bagi plan tengok movie kat CineLeisure, Damansara. Sebab, betul jugak tau bila hangout ngan dorang ni kalo tak tengok movie tu tak sah. Somewhat missing; tak complete. There you go.

First time ni aku masuk Cineleisure. Ok la wayang nye. Sebab aku ni peminat terulung POPCORN, the detailing about the movie place itself aku tak kesah. Yang penting, POPCORN kena best! (beb, aku boleh habiskan LARGE popcorn sorang ok? hehe). So, sekarang ni baru aku tau, popcorn yang paling tak best adalah di TG*. No.1 popcorn masih di GSC, diikuti dengan MBO dan Cineplex kat Cineleisure tuh :)

We watched 'Did you hear about the Morgans?' Best cter tuh! 4.5 bintang dari 5 bintang okeh? Movie ni pasal wedded couple yang ada problem dalam perkahwinan dorang bila si suami tidur ngan pempuan lain belakang isteri dia. But in the end, dorang berbaik semula. Cliche la jugak jalan ceritanya but the in-between plot masa dorang dalam Witness Protection Program tu yang lawak. Hihi. Thanked god la besties aku ni memang kaki tengok movie genre romantic comedy nih (sebab dorang ni pon ada some sort of comedic personalities gak. haha).

Pas movie, jalan-jalan ke IKEA, nak makan meatballs! yummy! Melantak tak hengat bila aku ngan Ana beli 10 biji meatballs sorang. Tqah plak makan 5 biji je tapi ada Kek Daim la. Aku nak ngabeskan 10 tu pon, MasyaAllah... rasa macam makanan dalam perut tu dimampatkan semampatnya (ye, sebab aku dah ngabeskan LARGE popcorn sorang-sorang okeh masa dalam movie).

All in all, hangout tahun ni best. Dapat kongsi gosip-gosip hangat segala ngan dua budak hitam, oppss...dua budak yang penting dalam life aku. Bukan senang nak jumpa budak yang sorang tu. Asyik naik turun flight je, konvensyen sana, konvensyen sini.

p/s: Tapi... tahun ni tak banyak bergambar dan berposing. Kalo ada pon, gambar tengah makan. Mentang-mentang la memang suka makan.

4 comments:

aTiQue said...

halooo dear~ suka sgt dgr blog kamu nie..sgt2 riso sbb ko tibe2 diam ari tuh~ if u dont mind boleh share tak nape mcm tuh~ sedey doh...da lama ko tak mcm tuh~huk3 =(..

elanie*Q said...

weh, aku takde ape la. cuti2 mesia kot. tetibe nak syp. dahtu ms dlm kete tu aku baru je baik ngan buah hati. ko pasan tak bila aku turun kete je trus aku ok. boleh siap habiskan popcorn sorg2 lagi. hahaha ;D

nothing to be worried about la dear :)

aTiQue said...

haah. aku pun pelik.melampau ko nie.mula2 tak nak ckp. parking jerk trus ok..ko nie kena sindrom popcorn lah agaknya. haha. pasni kalo ko diam jerk aku bg ko mkn poppcorn GSC la erk.haha

elanie*Q said...

haha...boleh je. popcorn, popcorn...come to me bebeh~ ;P aku pon terpelik jugak, awat aku tersenyap. nak kata tersentap xjugak. ekeke ;) pasni kalo kita hangout+aku tersenyap: ko kena sogok popcorn. deal eh?