Sunday, January 17, 2010

butter pecan cake

Uhhh...dari hari tu aku mengidam nak makan kek butter ni bila terbaca kat post Cik f@nna. Hehe ;D Ye lah, baca time aku nak 'cuti-cuti Malaysia', mana tak kecuq liur nih... Aku ni plak kalo seminggu dalam sebulan tu konpem nak benda manis. Hmmm... mengalahkan orang mengandung!

Aku dah buat kek ni dua kali. Tapi dua-dua kali tu mendap sket kat bahagian tengah. Aku pnah baca kat blog masakan orang sebelum ni, kalo kek mendap tu maknenya terlebih gula. How la wehhh... aku ikut measurement btul dah. Siap aku kurangkan sket plak gulanya sebab aku tak suka manis-manis sangat. Tapi takpe, janji aku buat kek ni best! Nyum, nyum... lega dah habis mengidam dah. Hehe ;D

p/s: Sorry, malas nak amek gambar betul-betul... lapar tengok kek ni ;)

1 comment:

f@nna said...

uuu looks nicee nyum nyum ;p
haaa terlebih gula ke sebab tu mendak wawawawa...adoi ni kene tanye nenek balik ni..kalo tak sampai tua la kek suji fana tu mendak semendak nye kahkahkah...