Tuesday, January 26, 2010

kereta + jammed

Korang perasan tak bila masa semua kereta yang ada diatas jalan raya ni sama taraf? Cuba pikir, cuba pikir...

Tau tak?

Ish korang ni... sama taraf bila time jammed laaa! Lagi-lagi kalo kat area bandar terutamanya kat KL ni.

Aku ngan jammed ni dah sebati dah. Balik dari kelas masa zaman degree kat UiTM tu dah selalu, lagi-lagi kalo kelas habis petang. Kat UKM pon lagi biasa bila separuh dari semester pertama aku, aku ulang alik dari rumah kat Ampang ke Bangi. Kelas pon salu habis kul 4ptg, everyday. Kemudian, masa aku keje kat Great Eastern Mall pon sama, balik keje tiap-tiap hari dah malam.

One thing yang aku perasan; sebesar, semahal, secantik dan se'sporty' mana kereta yang korang pakai, bila dah duk kat area bandar dan sewaktu dengannya, semua kriteria yang disebutkan tadi, tak bawak korang ke mana pon.

Pernah je kereta VW Golf GTi yang aku idam-idamkan sangat tu, sama-sama beratur belakang kereta aku masa jammed; Porsche Boxter kat tepi kiri, BMW 7 series kat belah kanan, BMW X5 dan segala kereta yang konon-kononnya mahal dari segi harga dan road tax, cantik dari segi design dan besar macam rumah ada atas jalan raya ni. Tapi, bila dah sama-sama tersangkut bumper to bumper kat dalam jammed, hehee... aku gelakkan je ;D

'Iyeee, afterall we're equally the same!'

p/s: Kalo dah sangkut dalam jammed, kalo kereta mahal-mahal tu sume boleh terbang, takpe la jugak. hahaha ;D

No comments: