Sunday, April 5, 2009

Come meet me at the adventureland?

woih...bila masa plak aku ni minah adventure?

Kalo setakat tengok movie adventure boleh la...hahaha...

Ala, tajuk entry kali ni saje2 je bagi gempak. Bukan ade ape pon. Alkisahnya, report untuk kelas EIA aku baru siap pagi tadi, tapi memandangkan tahap kemalasan aku untuk menyambung buat report untuk OHSAS 18000 tu mencapai tahap melampau, jadinya hari ni aku goyang kaki sket la. Malam tadi aku ngadap buat EIA tu sampai kul 2pg. Cukup-cukup la cik Nanie wehhh~ kikikiki...

Tapi nak kata goyang kaki tak jugak la. Kena kemas umah..oppss...bukan umah, tapi dapur before ibu balik dari kampung. Rasa-rasanya dah bersih dah 'ofis' ibu tu. Ye la, tadi masak sendiri memandangkan ibu balik petang (lari dari plan awal nak balik pagi ni sebab sebenarnya kenduri cukur jambul anak buah sorang tu petang tadi).

Erm, today punya menu ialah......tadaaaa~ Spaghetti Tomyam. Ala-ala Secret Recipe gitu.huhuuu...teringin nak makan spageti tu dari hari tu lagi, tapi tiap kali datang Secret pun asyik tukar menu -- Spaghetti Meatballs, Spaghetti Tomyam, atau Japanese Soba -- Akhirnya, yang jadi juara mestilah Spaghetti Meatballs kuuu~ lalalalala~

Ok la, my Spaghetti Tomyam, boleh makan la, just need a little bit practice. Janji aku boleh makan, tak tersedak, tak termuntah, tak sakit perut kira berjaya la. I wonder, why am I too rajin now to cook my own meal? Kalo dulu, malas-malas pon siap kuar pi beli KFC ke, McD ke, Mihun TomYam kat sebelah Spectrum tu pon jadi..Sekarang ni rajin; kadang-kadang kalo ibu + abah baik kampung tu, siap masak beriya. Hari tu buat Spaghetti Meatballs sendiri (eh, hello, meatballs tu saya buat sendiri okeh, tak mainla pi beli kat Carrefour), pastu ader sekali tu Mee Halia (style mee sup la, ader kuah), kali ni buat Spaghetti Tomyam (style kering sebijik cam kat Secret Recipe)..weheeee~

Pastu, time makan tadi diselit sekali tengok cd...movie reruns...Hari ni hari adventure. Well, consider this: I am not an adventurous type, and I loathe adventure's movie but I love both of this movie -- Behind Enemy Lines I + Behind Enemy Lines III (yang part II aku tak jumpala..huhu) -- Apart from watching the handsome hero, the story line's quite good, actually.

Korang pernah tengok tak citer ni? Kalo tak pernah tengok, then I'm advising you guys to watch it. Memang tak senang duduk (the reason kenapa aku tak suke tgk citer adventure ni, sbb nanti asyik terkejut, jantung berdegup kencang sbb byk adegan yang melampau, keluar darah la, kena tembak secara kejam nye la....hish! part tu yang aku kurang berminat).

Tapi untuk kedua-dua cerita ni, aku layan sebabnya yang citer B.E.L I tu, Owen Wilson berlakon and first time dia berlakon bukan untuk cerita komedi. Dia smart la sebab rambut pon pendek (NAVY la katakan -- aku ni giler lelaki berambut pendek, kemas gitu..ahahaha). Aku ni bukannya kipas-susah-mati Owen Wilson ni, tapi citer ni buat aku minat dia.

alamak...bahasa ape tu? huhu...tapi aku tau ape maksudnye : Behind Enemy Lines (terer tak aku?)

Untuk citer kedua tu, aku minat mula-mula sebab kiranya macam part II citer yang 1st tu. One of the actor tu orang WWE. Aku ni bukannye minat WWE, tak pernah tengok pon; aku tak kenal pon actor yang mana satu yang dari WWE tu (aku peduli hape!). Mula-mula suka sebab hero dia (Joe Manganiello), muka...fuh~ tak tahannn handsome...badan ala sedap-sedap peluk gitu...ekekeke...tapi in the end, bila dah actor handsome + jalan citer yang best; the story goes perfectly lah! wheee~

ha...yg ni yg terbaru...best, best! Tu la muka penggusti WWE (Mr. Kennedy). But he's not my hero la. Hero aku, aku tak letak gambar dia:)

No comments: