Tuesday, November 17, 2009

more protein please!

Eheh~ lupa plak aku ada bawak bateri lappy, so walaupun tengah hujan aku layan gak buat keje. Takde alasan okeh! Tapi sambil tu layan update blog jugak.

Hari ni dah masuk 16 hari aku buat Healt*Point* tu. Ada lah turun 3kg. Well, I admit benda ni takde la turunkan berat gedebuk 10kg macam J******. It will adjust your metabolic rate, at the same time turunkan sket berat kita - in a healthy way la. So, kenapa dah nak masuk 3 minggu tapi baru turun sket? Well, my bad lah sebab last week aku tension setensionnye ngan tesis aku. Sampai tak boleh nak berfikir so aku melayan la makanan yang kalo boleh aku elak makan masa buat HP nih. Menyesal gak, tapi sekarang ni bagi aku penting sangat untuk bagi otak aku berfikir secara waras. Nak tak nak, 2 hari aku makan tak ikut disiplin. Nak buat camana kan.

Siap mintak maaf kat advisor aku lagi sebab buat tak ikut arahan. Haha... tapi aku tau aku bukan jenis cepat mengalah. So, bila advisor aku tanya, if kalo habis 45 hari nanti berat tak turun jugak sebanyak yang aku nak tu, adakah aku akan fed up dan marahkan dia? Eh, no lah advisor! If aku cepat fed up, then takdenya aku boleh bertahan tak sentuh nasik untuk 2 tahun, okeh?

Takpelah, bagi aku, pas je habis tesis segala ni, aku nak buat 2nd cycle untuk HP tuh. Buat betul-betul. At least masa tu aku tau dah mana yang boleh aku adjust untuk sesuaikan dengan aku. Ye ar, sekarang ni timing tak betul sangat ngan tension tesisnya segala. Jadinya, 2nd cycle to go lah nanti. Yippeee~ Sekarang ni, memang macam hampeh je...

p/s: Kena makan lebih protein!!! Muka pon ala-ala nak jadi cam telur! haha ;D

No comments: