Wednesday, December 9, 2009

the gift of friends

There are days when
bubbling from us comes
the innocent child within,
who giggles at the little things
and wears a silly grin.

There are days when
melancholy comes to
visit for a while;
the mind feels tired, the body weak;
we have no strength to smile.

There are days when
joy abundant
grabs a hold of you and me;
wraps us up in all it's splendor,
lifts us up and sets us free.

There are days when
sorrow wraps us
in its cloak of grief and fear,
'till our hearts ache to the breaking,
'till our eyes can't shed a tear.

There are days when
love bestows us
with its wonderment and light;
with its beauty and its mystery,
its power and its might.

And there are days when
life rewards us
and seems to make amends
by granting us a marvelous gift,
the precious gift of Friends.

by: Karin Schaefer

Bukan takde benda nak citer, tapi post ni sepatutnya aku letak kat sini dari hari tu lagi. Kalo perasan, banyak entry pasal dedikasi, pasal thank-you buat kawan-kawan aku kat blog ni. Mesti korang bosan baca kan?

But, believe me... sometimes thank-you's seems not enough. Like what I said in my previous entry; the things we won't say, people won't know. Things like this bukannya benda yang kita perlu ucap atau kongsi untuk seketika. For me, for as long as I am live, aku akan sentiasa buat, akan sentiasa ucap. Biar kawan-kawan aku tau, aku sayang kat dorang, aku hargai dorang dalam hidup aku.

Bagi aku, friendship adalah satu perhubungan yang sangat indah dalam hidup setiap orang, selain daripada perhubungan kita ngan buah hati kita dan paling penting, ngan family kita sendiri. Tanpa sahabat, we're nothing.

Ada 'seseorang' pernah cakap kat aku dulu, dalam persahabatan takde istilah 'terima kasih' dan 'sorry'. Owh, patutla 'seseorang' tu tak ramai kawan yang lekat ngan dia sebab dia tak pernah cuba untuk menghargai kawan-kawan dia. Aku tak nak jadi macam that particular person.

Aku bersyukur sebab selama aku hidup ni, aku dikelilingi dengan kawan-kawan yang sanggup berada di samping aku ketika susah dan senang; masa aku banyak problem dorang sanggup luang masa dengar aku membebel non-stop; dan bila happy pon sama-sama happy... For those yang membaca entry aku ni, you know who you are. I owe you big time~ Thanks! MuaxxX!!!

2 comments:

Liyana said...

i love u too my dear best fwen...=D

elanie*Q said...

i love u~~ thanks for being there for me tru the hardest time :')