Friday, December 4, 2009

jatuh

Tadi masa kat aku nak turun tangga tinggi kat parking lot tepi fakulti aku tuh, aku jatuh! Jatuh terduduk macam nangka busuk tuh! Huhu~

Sakit weh punggung aku ni tau tak!

Bukan tak berhati-hati atau berangan ke ape masa turun tangga tu. Tapi kan hujan, tangga tu licin. Lebih licin daripada hari-hari hujan yang biasa plak tuh. Bukan aku tak biasa turun tangga tinggi tu time-time hujan. Tapi dah nak dijadikan cerita, terjatuh, terduduk!

Masa aku terjatuh tu, ada la sorang pensyarah lelaki tengah nak park kete dia, terberhenti kejap dari nak masuk parking tu sebab tengok aku jatuh. Malu btul aku tapi aku ni kan pandai cover line kalo bab-bab memalukan ni, so, buat muka kerut sket, pastu bangunlah.

Masa tu aku terpikir, Ya Allah, nasib baik aku hanya tersungkur 2 anak tangga. Kalo jatuh trus terguling-guling, mau mati aku. MasyaAllah... Alhamdulillah aku takde pape. Cuma lebam kat punggung sket.

Dan masa tu pun aku dok terpikir, ape kesan kalo dah terjatuh macam tu. Uishh... takut jadi slip disc macam pakcik aku yang sorang tuh, takut tulang pinggul retak ke. Macam-macam la. Sebab perempuan ni kalo jatuh, nanti macam-macam kesannya. Risau jugak. Aku tak kawen lagi weh. Hukhuk~ Baru je plan-plan... Itu pon belum pasti lagi macamana.

p/s: Risau~ tapi InsyaAllah takde ape kot. Setakat ni ok lagi.

1 comment:

f@nna said...

erk, fana pun banyak kali jugak jatuh terduduk la terlentang la. paling klasik sekali mase nak pergi sekolah mase darjah 3 kot. berlari dekat porch rumah sebab nak kejar bas. kasut licin ha amik, terlentang terus!;p

anyway insyaAllah takde ape2.kalau ade ape2, ke tukang urut la kite nampaknye hehe..