Wednesday, December 2, 2009

the old life

Kalo ditanya 'Adakah aku rindu pada life lama aku yang single-mingle, bebas macam burung dan suka berpoya-poya ngan kawan rapat?'

Jawapan aku adalah : TIDAK sama sekali.

Sebab bila aku dah ada buah hati ni pon, life aku masih macam dulu. Cuma lebih kasih sayang. Lebih diambil berat selain daripada mak bapak sendiri.

Life aku masa single-mingle dulu pon takdelah sebebas mana. Takde la aku boleh balik lewat malam macam tak ingat jalan balik umah. Dulu pon kalo aku balik lambat sket je pasti Ibu aku dah tepon tanya kat mana. Sekarang pon bila kuar ngan buah hati, benda yang sama jugak berlaku. So, takde perbezaan pon (aku tau Ibu risau). Dah biasa.

Bila dah ada buah hati ni life berpoya-poya aku ngan kawan-kawan rapat macam ngan aTiQue, LiyanaRoxx, Along, Alang, Bong pon masih tetap sama macam dulu-dulu jugak. Masih jugak kuar hangout ngan dorang seperti biasa, seperti zaman single-mingle dulu jugak. Huha huha tak ingat bila ngan dorang ni.

Itu sebabnya --> buah hati aku ni jenis tak ganggu aku kalo aku kuar ngan kawan-kawan.

Dia takde kongkong hidup aku. Dan segala rutin yang biasa aku buat dulu masih aku buat sekarang. Cuma ada masa atau tidak je. Contoh macam tengok movie sorang-sorang, jalan-jalan window shopping sorang-sorang kat Mid... Tu semua aku masih buat sampai la ni. Ye la... memang la dah ada buah hati tapi bagi aku takkan la nak berkepit ngan dia 24/7 kan? Dia pon agak-agaknya rimas kalo aku dok melepek je kat dia. Sabar, sabar la... nanti dah kawen puaslah aku dok melepek je ikut kemana je suami aku pegi masa tu. Tapi sebelum kawen ni, buah hati aku ada life dia sendiri dan macam tu jugak aku. Yang penting masa tu sama-sama setia... InsyaAllah dia tak kemana pon. hehe :)

p/s: Kalo dah kawen, kena mintak izin suami untuk buat segala benda. Erm, izin secara pakej laku tak?? hehe ;D

No comments: