Tuesday, December 15, 2009

Isnin

Hari yang mendebarkan!!!! (lagi berdebar dari hari nak jumpa bakal mak mertua)

Semalam memang takde mood nak keluar rumah awal. Ingatkan nak turun UKM awal sket sebab boleh jumpa Alang. Tapi sebab aku period, mood pon takde, berdebar je lebih. Dari aku bangun pagi sampai ler aku nak jumpa penyelia aku kul 2ptg tu, dada ni rasa macam nak meletup je. Risau yang amat!

Bila dah jumpa penyelia aku, seperti biasa lah, memang banyak, diulangi lagi sekali, MEMANG BANYAKKKK yang kena dibetulkan padahal dah ikut seperti ape yang disuruh sebelum ni.

Memula penyelia aku mintak kitorang hantar hari Jumaat ni. Memandangkan hari Jumaat cuti, takkan UKM tak cuti, dan dia rajin nak datang keje kan? So, aku bagi alasan Jumaat cuti. Ok lagi. Dah tu dia nak kitorang hantar kat dia hari Sabtu! No, no, no... Sabtu kan aku nak ke Bidor, kakak buah hati aku kawen. Mana bleh aku nak datang pi UKM.

Penyelia: Ok, u hantar kat i hari Sabtu, then i ada masa nak check lagi sekali kan...

Aku: Err... Dr. ... (sambil nak gelak pon ada, tak tau nak describe cara aku sebut nama penyelia aku masa tu) saya tak boleh la kalo Sabtu ni, Dr.

P: Eh, nape? u kawen ke?

Alang: (secara spontannya)... dia nak bertunang la Dr.

P: Ye ke? This Saturday ah?

Aku: (aku pon layan kan je la Alang sebab dok pikir kalo aku tak buat camtu nanti dia mintak aku hantar Sabtu jugak, naya aku tak boleh siap) ...yep, Dr., I'm getting engage.

P: Buat ape u tunang? kawen je lah.

Aku: Owh, tak boleh Dr. Kena keje dulu. Duit takdek.

P: u nak tunang bukan nak ajak kitorang pon...

Aku + Alang: Tunang memang tak buat besar-besaran Dr., selalunya family je yang datang.

Alang: Kawen nanti baru dia ajak semua, Dr. Jangan risau Dr.

Aku: Ye, Dr., nanti saya kawen saya ajak Dr. punya lah...

Adoiyaii... pernah je buat plan ritu ngan Alang macam tu kalo penyelia kitorang ni nak kitorang hantar cepat-cepat ni. Tapi tak sangka plak Alang cakap betul-betul. Fuh, naseb baik aku pon takla buat muka terkejut, kalo tak, lakonan tak menjadi tau. Layankan je la. Alang pon berlakon baekkk punya semalam.

[Ni kalo Cik Abang aku baca ni, konpem dia tersedak. Sorry Sayang... hehe]

p/s: So, nak taknak, Sabtu ni aku 'BERTUNANG' ye kawan-kawan. Muahaha... InsyaAllah, ada jodoh tak kemana :)

No comments: