Saturday, May 7, 2011

7 hari tanpa suami disisi

Uhuuu...tajuk macam hampeh je kan?

Padahal suam2 kuku je citer nak kongsi ni. Sila jangan terpengaruh ngan tajuk :P

Owh ye, last Saturday around time ni jugak, my encik hubby tengah sibuk dalam lori askar mengatur barang2 yang super banyak tuh. And I was hanging around with my hubby colleague's wife dekat tepi lori, berborak tak ingat sebab pasni dah tak jumpa dia dah (ye la, of course this whole 2 weeks memang takkan jumpa Zura tu since aku tak ronda area kuarters lama dah).

Pukul 11.50pg dorang dah bergerak ke Johor. And I was left behind. Uhuk uhuk...sedih la weyh... Sebab tau dah yang 2 minggu tak akan dapat jumpa dia. Bangun pagi pon tak dapat telek muka dia :( Salunya pagi2 bila bunyi alarm je, dia kejut aku bangun (bukan tak reti bangun sendiri ok, tapi saje tunggu dia gerak2 aku swuh bangun. hehe. mestilah mengade2 sket). Nasib baik la pagi tu masa dia nak balik ke kuarters (the nite before, tido rumah Ibu sebab barang2 kat umah kuarters tu dah kemas semua and umah pon berhabuk), sempat aku peluk2 dia dulu buat drama air mata. huuuu... emosi habes! =(

Today, marked the 7th day... Hish...rindu benor ler kat encik hubby :( Say what you wanna say. I know other wifey pon ada je hubby yang salu outstation berminggu2 tapi rilek je kan? Tapi saya baru je berjauhan ngan dia kali ni. Jauh kottt sebab dia kat Johor, aku kat KL ni. 430km away :( Pagi, petang dan malam bertepon, dah macam back to zaman bercinta je, hehe :) Rindu punya pasal...

Tapi, bila dipikir2 balik, ada je wifey yang tiap2 minggu hubby pi sailing (kes2 navy wife ni). Aku ni alhamdulillah selamat encik hubby keje bahagian admin je. Cuma kali ni terpaksa berjauhan sekejap. So, I should be thankful...kan? Huuu...sabor je la...


p/s: Lagi seminggu je...aish, cepat la sket kawen Tiqah...aku nak balik Johor peluk encik hubby aku ni ;)

No comments: