Saturday, May 7, 2011

Cloth Diapers

Heyp, heyp...

Hari tu aku ada citer aku beli Cloth Diapers (CD) kan? Dah sampai dah parcel aku!! Yippeee!! Dapat parcel masa aku balik dari check up di KK. Pengubat duka lara sebab BP + berat naik kan...hehe :)) Thanks Kak Ummi Ili!! :D Dapat2 je, rasa tak sabar nak rabakkan je balutan parcel tu tapi...sabar,, nak kena solat dulu sebab sikit lagi Zuhur nak habis.


Ni la parcel yang dinanti2 kan..Dari Penang lagi tau :)




10 keping CD yang aku order. Aku mintak taknak warna pink. Bukan sebab instinct aku baby boy, tapi sebab aku pikir, kalaulah baby boy, at least semua CD dia boleh pakai. Cukup la baju yang ada aku beli tu ada warna pink :)


Insert/ Soakers yang bertindak sebagai menyerap urin baby.
Insert putih: Hemp insert (boleh pakai waktu malam yang disekalikan ngan insert microfibre untuk kadar penyerapan yang maksimum)

Insert kelabu: Bamboo charcoal insert (kadar penyerapan yang juga bagus)


Liner yang diletakkan di atas permukaan CD (yang direct bersentuhan ngan punggung baby) Insert diletakkan di bahagian dalam.




Wet bag untuk letak soiled CD untuk memastikan bau2an yang tak diingini tak merebak ke tempat2 lain.




Rompers! FREE GIFT sebab beli dari littlepreciousgarden :) Kak Ummi dah kehabisan stok newborn. Jadinya dia bagi yang untuk 3-6months punya. I like!!! Sebab boleh guna lama :))



Ni dia CD yang aku beli



CD yang dibuka button nya. Stok kali ni aku beli yang button snap je. Velcro blum lagi :)



Bahagian dalam CD dari jenis microfleece yang akan sentiasa kering walaupun kena urin baby



This is one size CD. Button2 tu bole disnap and jadila kecik :)

S size


M Size


L Size



Aku beli jenama Babyland. Setakat ni mampu yang ni je. Sebab murah. Yang lain2 tu ada yang sampai harga rm30 above. Nanti2 lah... nak cuba yang ni dulu pas dapat baby nanti :) Kalo ok, boleh cuba yang lain plak :)




p/s: Semua CD cover dan insert tu kena basuh (pre-wash) paling kurang 3kali untuk memastikan tahap penyerapan yang bagus bila betul2 guna pada baby nanti. Setakat hari ni, aku dah 2 kali prewash! :))

6 comments:

~YUN~ said...

waa..byknye nanie beli!!murhla kalau dpt bwh RM30..beli kat website mane dear? =)

elanie*Q said...

yun: trus beli bundle..senang yun. sebab bila bundle, harga dpt lg murah and senang keje. ni kalo bli sikit2, jenuh tang prewash tu sebenarnya. hehe ;) nanie ni pemalas orgnyer. ni dh beli byk, sekali harung basuh :)

owh, try blog ni littlepreciousgarden.blogspot.com

Kak Ummi Ili ni sgt2 friendly. Ty la sebanyak mana, dia tak lokek nak menjawab :)

Farrah said...

berapa rm/pc? salu jmpe yg rm32 above..tu psl xbli2 lg smpai skrg :(

yuyu jannah said...

byknye lanie beli..sebundle trus..yuyu nk beli jgk.tp tgh duk survey lagi mana yang jual murah dan terbaik

elanie*Q said...

Cik Puan fara: tgk gak jenama ape..yg nanie beli ni jenama Babyland je. rm22 per pc bila beli bundle 10pcs trus. siap free 1set washable liner (1 set = 5 helai liner rm25).

ada gak yg jenama US smpai rm90 jual kat sini. yg tu tak mampu den..lg pon br nak berjinak2. jenama msia kebanyakkan nya yg rm30 above. yg babyland ni tak tau plak jenama mana. hehe

elanie*Q said...

yuyu: beli bundle sebab kalo beli satu, satu...mahal..rm25/pc. hehe... bajet kena pikir gak..
kalo beli satu2, nak semua brand, bengkok gak nak bayar tuh. hehehe ;D

kalo yuyu nak, cuba la tgk kat blog littlepreciousgarden.blogspot.com tu.

Ada gak pakej M2b tau.