Wednesday, May 18, 2011

Atiqah + Afnan's Wedding

Yippee!!! My dearest BFF dah pon selamat diijabqabulkan dengan pilihan hatinya tepat pukul 5.53ptg, Jumaat lepas bersamaan 13 Mei 2011.

This two days event yang membuatkan aku tak sempat2 nak menggodek laptop dan mengupdate blog masa kat rumah Ibu. Dari hari Khamis sampailah ke hari Sabtu memang busy... But, I am glad that my BFF dah selamat :) Happy for her! *tears*

Nak kisah selanjutnya boleh baca kat blog Liyanaroxx, my fellow BFF jugak. Sekarang ni, dalam 3 stooges ni, 2 orang dah selamat, tinggal Ana punya turn pulak :)

Wedding Tiqah ni aku tak banyak tolong pon. Sekadar bantu ape yang termampu je. Memula Tiqah mintak aku tolong buatkan gueastbook untuk dia tapi last minit dia cancel sebab dia pon malas nak pikir and susahkan aku. But, the handbouquet stays. And tetibe 3 days before the solemnization, makcik tu boleh terlupa centerpiece untuk meja tepi katil dia. Disebabkan aku tak banyak tolong ape2 selain dari buatkan handbouquet untuk majlis resepsi dia, I've decided to help her with her centerpieces. Ala.... tapi gambar tak sempat nak capture la yang dah siap. Tunggu gambar siap dari OP dia la. Or dari cammy Tiqah (kalo dia 'ada masa' nak upload. Kan sudah jadi isteri orang... kena paham orang yang 'banyak tugas' ni. hahahaha).

Hari Jumaat tu majlis nikah start kul 5.30ptg. I was the only friend yang dapat stay sampai ke Maghrib and menyaksikan majlis tu. Ana sibuk ngan meeting dan siapkan keje, Tj plak sampai Kl dari Kota Tinggi kul 11 mlm. And I was glad to be besides the groom masa dia tengah bersiap.

My BFF hari tu sangat2 lawa!! Gorgeous gitew~~ Hasil solekan Kak Sue dari Galeri Suriya, the one yang make up kan aku masa nikah + sanding aku jugak. Time berinai malam tu aku takde sebab aku pon dah tak larat dan aku pon nak siapkan handbouquet si Tiqah ni (amek bunga tempah dari kedai bunga malam before the majlis resepsi supaya bunga nampak fresh sentiasa esoknya tu).

Mekap nikah, siyes, masa ni dia sangat2 lawa!! :)

Yep, the handbouquet tu aku yang buatkan :) White roses + Forget Me Not :)

Baju nikah, baju bersanding tu semua tempah sendiri, kain dari Jakarta. I love her nikah dress! :)

Pari2 lain pakai dress, aku sorang pakai seluar ok. Satu2nya mak buyung yang jadi pari2 ye... Tak ikut tema plak tu ;D Nak beli seluar putih, bila ntah lagi aku nak pakai. Kalo warna coklat ni, bila2 boleh :))


Dear Atiqah:

Aku sentiasa doakan yang terbaik dalam perkahwinanmu;
Semoga dapat menjadi seorang isteri yang solehah dan sentiasa menjaga maruah suami;
Dan semoga perkahwinanmu sentiasa diberkati. Amin~~


Congrats Atiqah + Afnan!


p/s: Sorang lagi BFF dah kawen. Hujung tahun ni lagi sorang. Tahun depan insyaAllah lagi sorang...

4 comments:

Mimy Hamid said...

agreed with u...mekap atikah sgt lawa...dah sorang kawan ikut jejak..pasni jejak mum to be lak..hepi kan rasa...

p/s dah nampak perut...comel je akak tgk

elanie*Q said...

kak mimy: cammy nanie biasa je kak mimy. tak nampak sgt ke'lawa'an si tiqah ni. kena tunggu dr OP dia la or dr blog Ana. Tp, org dh memanmg lawa, touch up la mcmana pon, mesti konpem lawa punya! :)

p/s: perut tu sudah dicover2 so tak nmpak sgt. hehe ;D thanks kak mimy!

Liyana said...

Kak mimy kena tgk secara LIVE lagik excited ok?yang saya dok main-main ngan perut nanie sepanjang majlis tuh,pastuh asyik membebel dok risaukan si nanie nih takot dia penatlah,tak selesalah,lenguh ar..ahahaha!!! *sowie nanie coz mulut ana mcm mak nenek*

MISS YOU!!!

elanie*Q said...

liyanaroxx: hah, bout that, i remembered u did laga perut with me after gossip session kat starbucks tu. tak senonoh! ;P hahaha

siap pegang2 perut org, nasib bek nanie baik, kalo tak, kena karate ;D owh ya, bukan ana sorg je yg bebel potpet2, semua org pon sama...thanks memahami ibu mengandung ni :)) kena duduk la, kena sandar la...but siyesly, montot banyak lenguh maaaaa...