Thursday, May 19, 2011

Owh, BP saya~

Esok dah masuk kali ke-4 check BP. Kan monthly check up yang lepas naik 140/80 kan? Doktor kat KK AU2 mintak buat biweekly check up untuk pantau BP aku tuh.

So, seminggu yang pertama buat kat KK AU2, both check up pon sama je resultnya 140/80.

This week, aku risau jugak la sebab Ahad tu baru balik ke Johor, and I'm driving all the way (ada co-pilot tapi aku lebih suka drive sendiri, tak suka susahkan orang lain). Nurse dari KK Au2 tu mintak aku check bp hari Isnin since hari Selasa kan cuti Wesak. Even kat Tg. Pengelih ni pon dorang cuti. Nak tak nak, kena datang on Monday sebab nak cukupkan check 2x seminggu.

Memula nak check kat KK Pengerang, last2 encik hubby swuh check kat Rumah Sakit Angkatan Tentera (RSAT) dalam pangkalan, bleh dia teman aku sekali. The nurse yang attend aku sangat baik ok? Slow Mo je dorang buat keje, maybe sebab tak seramai pesakit macam kat KK KL. Lagipon RSAT ni khas untuk ahli keluarga tentera je. Ye la, berapa ramailah wife Navy kat sini sume nak mengandung kan? hehe :P

Nurse tu tanya sket2... and bila masa check bp tu, encik hubby duduk mengadap aku. Well, dorang bukan check dalam bilik, but kat tempat menunggu nak jumpa Dr. tu. Bila encik hubby duk mengadap aku, mula la dia buat muka2 pelik dia. Well, 2 minggu tak jumpa kot?? hahah ;D

Masa check tu, nurse swuh aku kosongkan minda, try to relaks... Eyh, that's what I am trying to do la. But, I never succeed yet. Seems like too many to think. Last2, aku ngadap je muka encik hubby. Heeee~

And the result?


yey, sudah turun ke paras yang baik :D *clap, clap*


Bacaan Isnin lepas 128/70. I was quite relief la since risau giler BP still maintain 140/80 tu. Silap2 kena bed rest plak karang :( And one more thing, risau sebab the night before, tak bleh nak tido sangat since I have a problem to adjust to a new environment. Dahtu panas okeh! Petang sampai2 dari KL, mandi. Nak tido pon mandi lagi sebab badan berlengas!

Alhamdulillah... so, esok check up BP yang terakhir, InsyaAllah. And review ngan Dr. sekali.


p/s: Ok, now I admit, I need my encik hubby during my check up. Tak kisahlah dia ada depan mata or dia datang teman je, but I need him. Sebab sejarah check up dah membuktikan yang tiap kali dia tak teman, time tu la BP naik. Aisehh.. mak buyung mengada2 kan? heheh ;D

4 comments:

~YUN~ said...

dear,nape BP blh naik ye?nanie stress ke?

mr.s mi-G said...

agk tinggi la BP awak..tension ker?
next time g check up kene la enchek suami teman yer..baru dpt bacaan BP yang cantik..hehe..

btw, im folo and link u.. =)

elanie*Q said...

yun + belle: ntah la..pelik jugak. byk pikir kot? bestnyer kalo bc blog m2b yg len BP menten lawa je...kita punya ni mcm men tarik tali plak. suka2 hati dia je nak ok, ok la..kalo tak, mmg cenggitu. tp alhamdulilah la urin msh normal, cuma bacaan tu xdapek den nak komen dah :)

Belle: thanks for following me dear! :)

Anonymous said...

dear, akak rasa u need ur hubby temankan nanie lah dik...see bila hubby ada jer bp nanie ok..so u theory is proven 100% tepat....hehehe..tapi alhamdulillah bp okay n everything okay...take k yer my sweet darling.. hee =)-kak aina-