Friday, May 27, 2011

Lawatan ke rumah

Morning peeps and assalamualaikum semua~~ :)

Hish, line internet dari semalam tak berapa nak clear la. Apesal ntah. Bar punya la superb tapi bila nak bukak FB, connection out. Same like blogspot.

Benti mengarut Nanie! ;P hehe...

Pagi ni nak citer pasal nurse dari RSAT datang buat lawatan ke rumah hari Selasa yang lepas. Best siot dorang siap datang2 rumah :D Ye la, kalo kat KL kan ramai orang, so sila la bawak punggung sendiri datang klinik ok? hehe...

I remembered last week hari Khames, pagi tu kan aku dah melepak kat rumah kuarters sebabkan ular sengal tu masuk rumah semalamnya. Ada nurse dari KK Pengerang tepon aku. Dia tanya aku ada kat rumah ke tak since kalo aku ada, dia nak datang jenguk aku. And I was like... 'eh, bagusnya dorang ni nak datang ke rumah?'. Tapi aku cakap la yang aku takde kat rumah masa tu and aku nak berpindah masuk ke dalam pangkalan dah.

And then Selasa baru2 ni, nurse dari RSAT plak tepon, they've been asking the same thing, sama ada aku dah berpindah masuk dalam pangkalan ke, dan kalo dah, dorang nak datang jenguk aku. Dan datang la dorang ke rumah aku petang Selasa tu.

Dua orang nurse datang, sorang yang attend aku masa first time aku datang RSAT (sangat baik nurse yang sorang ni) dan sorang lagi yang pot pet kat aku pasal BP aku sambil citer pengalaman dia mengandung anak pertama time dia kena darah tinggi tu. Hoho...

Nurse tu cakapla, dorang buat lawatan ke rumah untuk ibu mengandung yang ada possibility dan yang ada risiko diabetes ngan darah tinggi ni. And I am included dalam list dorang. Huhu :( Aku ingatkan dorang datang sekadar nak check BP je, rupanya fully check macam kalo datang ke RSAT untuk check monthly tolak check darah je.

Ujian urin ok normal (alhamdulillah), BP aku 128/70 (sister tu kata aku ni systolic sebab bacaan bawah aku rendah je), and heartbeat baby pon alhamdulillah ok (hah, siap dorang bawak lagi benda alah nak check heartbeat baby tu tau).

Alhamdulillah semua ok. Even pulse rate aku pon ok tak macam kalo aku pi RSAT sampai dorang tanya nape pulse rate aku tinggi. Hehe...aku memang ada history tak suka ke klinik even dari kecik. Kalo aku demam, ugut je nak bawak pi klinik, konpem demam trus kebah. See, how much I loathe clinic. Tapi bila dah preggy ni, encik hubby memang desak aku ke klinik kalo demam or sakit sikit je. Mau tak mau, memang kena heret punyalah.


p/s: Next week Selasa check up monthly plak. 8 bulan yo!

4 comments:

~YUN~ said...

bgusnya nurse dtg,yun xpenh nurse dtg,penah sekali dulu ms awal2,tp yun xder kat rumah,hehe!

samela kite next week checkup for 8 months..uuuuu,sekejap je rase,neves x nanie?huhuhu!

Raihana said...

8 months sudahh..bestnye :) folow u mommy :)

elanie*Q said...

yun: waa....kejap sgt kan? rs2 br je semalam kita kenal2 kat blog ni share pengalaman + info2. huhu..neves yun..neves sgt! ni skrg tgh menghitung hari nak balik ke KL dan meninggalkan encik hubby di johor buat kali kedua :( uu...ni dah kena ready buat perineal massage ni. supaya kita senang push, pushhhhh...hehe

elanie*Q said...

MissRhana: thanks for following me darl~ yep, masuk 8 bulan dah. u still got a long way to go kan? semoga sihat2 sepanjang pregnancy ni ok? take care! :))