Monday, March 29, 2010

aktiviti kat rumah


Okeh girls... dua baju kurung kat atas ni hasil kerja tangan aku tau! Hehe ;D Aku jahit sendiri. Bangga sat. Memandangkan aku tak de rezeki bekerja lagi, jadinya Ibu aku menurunkan ilmu-ilmu menjahit nih. Mungkin bagi orang lain tengok cam senang... cuba buat?! Baru korang tau senang ke tak senang. Semuanya bergantung kepada seni. Nak potong je Ibu belum ajar aku. Kalo menjahit baju tuh, aku dah ok. First baju aku yang warna biru belah kanan tu. Aku jahit awal tahun ritu. And yang belah kiri warna pink tu kain sutera Thai baru siap minggu lepas. Aku dapat siapkan dalam masa 2 hari setengah sebabnya aku dah dok umah bukan goyang kaki je. Baru syok buat dah nak kena keluar amek Ellie kat sekolah kebangsaan; tengah syok nak buat, kena sidai kain la plak; tengah syok buat benang habis la plak... Ada-ada sajeeee~ Ni sekarang tengah gian nak menjahit. Seronok tau. Pasni boleh jahit sendiri takyah mintak tolong Ibu lagi. Dah kawen nanti, boleh jahitkan baju Melayu untuk suami sendiri... Hmm... mesti best kan? (hoh, berangan sudahhh~)
p/s: Nak beli kain lagi nak buat baju kurung sendiri...lalalalala~

4 comments:

f@nna said...

pandai buat kuih, pandai masak, pandai jahit baju! untung cik abang hehe..sekarang upah jahit baju kurung pun dah tak murah macam dulu kan...save duit,pastu puas hati ;p gile terer la nanie hehe..thumbs up!

elanie*Q said...

hahaha...how i wish tang yg pandai masak tu f@nna oiii...masih belajar lg ni. hehe :D maybe belum teror mcm f@nna lg.hee~ ha'ah, dah tak murah, melambung-lambung harga tau. nk beli readymade tu kena byk pikir smda selesa ke tak bila pakai, harga pon mmg mahal. jadinya, meh kita sm2 belajar menjahit :D

bdw, thankie! :)

f@nna said...

fanna dah pernah try nak jahit. nenek fanna bagi anak2 die mesin jahit auto sorang satu so mak soh fanna try. sekali huru hara benang jd bergulung, try lagi benang putus tersangkut.penat dok gelak dgn mak terus tak try lagi mak kate tak pasal2 rosak plak mesin tu hehe. tengok la satu hari nanti mane la tau terbukak balik hati nk try ;p

elanie*Q said...

hehe...boleh tu f@nna.tp kena try kalo boleh bukan time PMS lah,kalo x silap2 f@nna pi tendang mesen tu kalo sekali lg buat hal mcm yg f@nna sebutkan tu. Hhehehe ;D dah siap sepasang, rasa bangga tau, sm cam pertama kali f@nna buat kek sendiri from scratch dan bukan beli adunan readymade dlm kotak tuh tggl tmbh telur n air je. itu budak2 pon boleh buat. cuba lg ok, kita try test ;)) go f@nna, go f@nna (sambil buat tarian gedik2)