Tuesday, March 2, 2010

Mac!

Semalam aku tak sempat nak update ape-ape since otak berserabut sket rasa nak tido je. So, today... hurmm... dah Mac dah!

Ok, setakat ni ada dua event dalam bulan Mac ni; yang mana aku aware la.

I'm turning 25 dis year and... satu lagi event tu takyah la aku sebut kat sini.

Sebut pasal my 25th besday (ala... takde nye aku nak rahsia-rahsia kan...lagipun bukan aku mintak hadiah dari korang pon kan? Dan takde yang bestnye pon besday ni melainkan nak meraikan yang dah bertambah satu tahun lagi umur korang). Ok, back to the story... sepanjang aku hidup nak masuk 25 tahun ni, bukannya aku pernah celebrate besday secara besar-besaran pon lagi-lagi ngan parents aku. Last yang aku ingat masa aku masuk 11 tahun.

Masa zaman-zaman UiTM ada la 2 kali kot ngan rumates aku (makan nasi lemak Jati kul 12 malam! mana masa tu tak menternak badan. hahaha). Dua kali ngan classmates UiTM; dua-dua kali pon waktu kelas malam; sekali tu aku ngan groupmates aku masa semester 2 dan yang paling best memori masa semester 6, my best buddy (Zuhaini B. Kardi) bagi wish kat aku dalam kelas dan dia siap bagi pengumuman dalam kelas Community biar sume budak-budak kelas tau hari tu besday aku. Siap dapat kek Secret Recipe! Weeheee~~ Tapi tu sume sejarah tinggal sejarah tapi masih lagi memori yang paling best!

Dan untuk hadiah... Hurm... pernahlah dapat hadiah. Sebab bila orang tanya kat aku, aku nak ape untuk hadiah besday, aku tak tau nak ape. Hadiah yang setakat ni aku paling sayang ialah hadiah yang aku beli sendiri masa besday aku yang ke-21; which is jam Swatch yang sampai sekarang aku pakai. Hadiah lain yang orang bagi tu aku sayang la cume lain ngan yang hadiah ni sebab beli pakai duit poket aku yang abah bagi tiap-tiap bulan masa belajar dulu. hahaha ;D Lepas beli hadiah untuk diri sendiri, aku kena ikat perut sebab duit poket sudah nggak ada! Aisehhh~

Besday tahun lepas (2009) pon celebrate secara pukal ngan Mama, Along, Alang dan Bong masa besday Along sebab kiranya besday Along tengah-tengah antara kitorang berlima. Masa tu kami pi makan pizza kat Alamanda. Itu je, pastu jalan-jalan pi cari baju. Kalo Along ada, konpem la dari takde niat nak bershopping akan terus bershopping sakan la kitorang ni. Hehe ;)

Ntahla... mungkin sebab aku tak dibesarkan dalam keluarga yang celebrate besday2 ni kot. Dan bagi aku, kalo dapat ucapan besday je pon dah memadai bagi aku. Aku... alarhhh~ Malas nak citer.

p/s: PMS mode.

2 comments:

Liyana said...

auwwww...musti cik abang bawak gi dinner nih...dis year is the last year u celebrate burfday as a single lady rite?;P

elanie*Q said...

takde maknenyer ana oiii... dia dah ckp awl2--> 'takyah celebrate ye'. hmm... no komen la.. and yep, insyaAllah dis is the last single mingle year for me :)