Wednesday, March 3, 2010

rempit

Aku dah lama sebenarnya tak bawak kereta laju-laju a.k.a merempit (since aku tak bawak motor tapi hanya bawak kereta, senang untuk aku kata aku merempit sebab kalo drift tu dengarnya macam drive senget-senget..gile ke hape?hahaha).

Lama tak merempit bukan sebab kekurangan ongkos untuk membeli minyak kereta tapi sebab lama aku tak drive kat highway. Ye la, salu pun aku ke UKM, lalu highway Utara Selatan; kalo tak pon lalu AKLEH nak ke arah Jln Tun Razak. Syiokkk woo sekali sekala kalo dapat rempit nih. Adalah nak sebulan lebih kot jadi pemandu berhemah kat jalan-jalan area Ampang. Sebab aku ni bukan jenis merempit kat jalan yang busy macam kat jalan besar Ampang tu. Memang korang akan kata, 'sempat ke merempit kat jalan besar Ampang tu sebab 12/7 salu jammed'. But believe me when I say ada je mat-mat gile bawak laju kat jalan tu selain peak hours.

Contoh macam tadi masa aku nak pi amek Ellie kat sekolah waktu tengahari. Exit kat Taman Watan keluar ke arah Ampang Waterfront 2. Aku bawak slow je sebab bukan aku nak berkejar ape. Tetibe ada satu kelisa biru belakang kete aku potong aku dengan sangat laju, co-pilot siap pandang aku plak. Durh~ Dan aku baru nak masuk jalan besar dari simpang Watan tu. Kat situ memang aku tak berani bawak laju sebab kadang-kadang ada kereta buat u-turn atau ada motor langgar lampu merah dengan lajunya. Laju tau kereta kelisa tu merempit aku ingatkan nak terus tapi nak masuk Kosas dan lampu merah. 'Hahaa... see, I gotcha! Aku kat belakang ko la encik!'

The reason nape aku suka merempit kat highway sebabnya kat highway takde lampu isyarat. Kat situ la kalo nak merempit baru puas hati. Ini baru tekan minyak berapa saat tiba-tiba dah tekan brek semula macam yang jadi kat kereta kelisa biru tadi. Aku ingat lagi Liyanaroxx pernah buat statement masa kuar bertiga sekali ngan aTiQue awal tahun ritu. Masa tu Ana yang drive kereta.

aTiQue: Aku ingatkan aku dah bawak laju dah, rupanye ko lagi bawak laju dari aku.

Liyanaroxx: Ehhh, aku tak laju tau.. Tu yang dok kat belakang tu lagi laju bawak kereta dari aku. Minah rempit!

Haha... poyos la Ana ni. Kan dah terbongkar rahsia Nanie. Masa tu aku jawab pon macam poyo jugaklah. Aku katakan yang aku tak boleh nak jadi baik sangat sebab bila aku dah niat nak jadi pemandu yang berhemah, bawak slow tetibe ada plak bas, lori besar-besar potong sebelah kereta aku. Mana boleh beb! Kalo yang potong kereta aku tu Porsche ke, BMW ke, takpelah aku maafkan sebab tau cc kereta pon besar dan kalo aku nak kejar pon berde'eh kereta aku ni, ye lah, bawak kelisa je bukan bawak VW ye tak?? hehe :) Ukur baju di badan sendiri. Wahhhh~

Alasan tak munasabah. Ceh~

p/s: So, pasni kalo korang dengar aku cakap aku jadi pemandu berhemah, mesti korang dah tak percaya kan? hahaha ;P

2 comments:

Liyana said...

SANGAT TAK PERCAYA!!!!hahahahaha

nanie mmg suka speed laju-laju...ana tetap x leh nak lawan nanie tau!!!ekekekeke...dear,gi wedding aida zamri tak?gi sama ek?;P

elanie*Q said...

hish, bila masa plak la ana pnah naik kete ngan nanie time nanie merempit nih? ahaha ;D (masih buat2 tak percaya)

nanie pegi. jom, jom! :)) tqah pegi jugak rasanya. and, nak ajak ana pi somewhere pas wedding tu.hihi.. itupun if ana tak busy.