Saturday, March 27, 2010

kisah aku dan...



HIV test ;P


Owh, lupa nak update pasal aku buat HIV test Selasa lepas. Ye la, after all the controversies pasal jarum besaq la, sakit la, ngilu la kena cucuk...


Ha, ha, HAMPEH! (ceh, sambil buat muka berlagak ;P)


Ye la sangat BESAR kan jarum tu, ye la sangat SAKIT kan kalo kena cucuk...


Buah hati aku dari aku mula masuk kete (dia amek aku kat umah), sampai la parked kete kat Klinik Kerajaan AU2 tu tak habis-habis kata 'jarum tu besarrrr...'


Tak turun dari kereta lagi, Cik Ana plak mesej aku, saje je nak buat gempak, kata jarum tu besar, siap wish gudluck lagi!


Pastu masa amek borang test darah tu, ada dikepilkan sekali ngan nombor giliran. Buah hati aku amek borang yang kepil 'no.2'. Dia swuh aku test dulu... poyo btul buah hati aku ni. Dia kalo bab menyakat aku, memang nombor 1! Geget karang! ;P


Tapi... alkisahnya...





Jeng, jeng, jeng..................









JARUM tu KECIK je! Korang tau tak, jarum tu sebijik jarum kalo kita nak buat test jenis darah kita tu. Bukan sebijik, memang itulah jarumnya. The one yang kita picit kat jari kita, jarum nya memantul ke kulit kita dan kita kuar darah macam kat gambar atas tu. Korang mesti pernah buat ujian jenis darah kan? Kalo pernah, mesti korang tau macamane rupenye jarum tu. But gambar atas tu slightly different la.
Nak dijadikan cerita, nurse yang buat test darah tu (pangkat makcik), dok la memebebel kat aku, dok cerita yang bagus jugak buat HIV test ni, terjamin keluarga InsyaAllah bebas dari HIV ni sebelum kahwin (sebab test tu valid untuk 6 bulan sahaja lepas dari tarikh test tu). Pastu dia bebel lagi, katanya masa bercinta ni memang la semuanya wangi, kentut pon bau wangi; cuba lepas kawen nanti, hmmm... paham-paham je lah ayat seterusnya ape. hehe ;) Sambil dia bebel kat aku tu, tangan dia sebuk la bukak penutup jarum tu (yang warna biru gelap - sila rujuk gambar di atas), sapukan kain kasa yang ada alkohol kat jari aku, letakkan jarum di jari, bersedia untuk menekan jarm ke jari aku. Aku tengok tang yang dia nak tekan jarum tu, dan aku nampak dia tekan. Tapi...
pulak aku tak rasa sakit dan tak rasa ape-ape???
Rupenyerr...
'Eh, saya tercucuk jari sendiri la dik!'
HAHAHAHAHAHAHAHA....... Nurse tu pi letakkan posisi jarum tu terbalik. So, dia sudah cucuk sendiri punya jari lah ye tuan-tuan dan puan-puan! ;)) Jari dia yang berdarah. Eh, ni siapa yang nak buat HIV test ni Puan? Saya ke, puan ni?
Aku nak gelakkan dia, karang dia kata aku tak respect dia sebagai nurse plak. Jadinya aku senyum je lah.
Dia tak amek kit baru tapi nurse tu guna penutup jarum tu yang ada jugak jarum. Tapi agak kecik dan pendek. Nurse tu swuh aku pandang tempat lain kalo aku takut. Dia kata sakit, tapi... takla sakit sangat. Huh, dah buat test boleh la berlagak. Hahaha... cube masa belum test, cuak tak hengat! ;P Orang takut jarum la katakan. Aku tak takut darah, tapi takut jarum je. hehe...
Pas aku, buah hati aku yang test. Dia kata sakit. Hehehe ;P Tu lah.... aniaya aku asyik dok ulang ayat keramat, 'jarum tu besar, sakit...'... Baru tau langit tinggi ke rendah... Aku tengok darah dia kat kain kasa tu lagi banyak dari darah aku yang aku kesat kat kain kasa aku.
p/s: Moral of the story? Ow, jangan takut-takutkan orang.... Hahahaha ;D

No comments: