Thursday, May 14, 2009

mcm mana bunyi semburan Fumakilla?

Adegan malam tadi.

'Ish, terkejut aku. Ala, ape lagi ko nak ni? Tak bagi aku dok diam la...'

*ko gerak mendekati aku laju-laju plak tu*

'Eh, tak bleh jadik nih. Siap ko...'

*Aku pon laju-laju pi amek tin Fumakilla nak mempertahankan diri*

*errrr...mcm mana nak buat bunyi semburan Fumakilla nih?..ah, hentam sajalah!*

'Eh, degil btul ko ni eh? Takpe, takpe...Ha, kena ko!'

*Sembur Fumakilla lagi*

'Ha...baru puas hati aku. Sape swuh ko keluar? Sebuk je...Pastu sebuk nak ikut-ikut aku plak. Kan dah kene sembur.'


p/s: Sesungguhnya, ini adegan aku memengsankan LIPAS kat dapur umah aku. BESAR plak tu! Erm, tapi tak kisah la; besar ke, kecik ke lipas tu, aku MEMANG TAKUT LIPAS. Mak aku sampai dah tak terkata 'sape lagi besar? Nanie ke lipas tu?' supaya aku berhenti menyembur cik Lipas...

Tatkala aku menyembur Fumakilla ke Lipas tu, aku sedar, jahat jugak aku ni. Dahla semalam aku pose. Turun pi dapur tu pun sebab nak buka pose punya pasal. Tapi, siyes ni, aku bukan setakat GELI, malah aku TAKUT, diulangi, TAKUT ngan LIPAS.

Jadinya, mintak maaf ye cik Lipas. Berani lagi hang keluar time aku nak masuk dapur. Siap ko!!!

2 comments:

f@nna said...

kalau fanna memang takde amik sembur2 ke ape lagi dah...terus diri sendiri jadik lipas kudung menyelamatkan diri :P tak pun amik 'askar2' kat luar tu sekoq soh tangkap kan lipas tu hahaha...

elanie*Q said...

haha...itulah. memula mmg nanie jd lipas kudung, tp memandangkan sendiri nak masuk dapur, lipas tu msh ader, xjd ape dah.nk xnak, fumakilla perlu dicapai. ekeke ;)