Tuesday, May 26, 2009

3-in-1 Combo Meal

Ok, ini bukan entry pasal makanan dan yang sewaktu dengan nya ye? Ni pasal mimpi yang sempat aku mimpi semalam. Well, aku ni bukan jenis orang yang senang mimpi, most of my nights are dreamless night (seriously). Aku suka jugak bermimpi nih. I envy my Ex-roomate masa kat UiTM dulu (Anggerik A1-208). A bukan nama sebenar ni kalo letak kepala atas bantal je mesti boleh tidor trus. Walaupon dia tidor dalam 15 minit, tidor dia tu memang ditemani mimpi. Setiap kali dia bangun dia akan citer kat aku. Ader yang mimpi kene kejar mistik la, macam-macam. Yang bestnya, para pelakon tu semua terdiri daripada kitorang geng-geng rapat dia termasuklah aku! hehehe...

So, once bila aku mimpi selalunya mengarut. Macam malam semalam, aku masuk tidor around 11pm (sebab hari ni aku ader meeting kat UNU/ IIGH, HUKM -- mengalahkan lecturer dah ni, meeting tak sudah --). Aku tak ingat aku mimpi pukul berapa tapi sesedar aku, aku trus tak boleh tidor sampai ke pagi. Dok tutup mata tapi dalam kepala otak ni macam-macam pikir.

My dream consists of 3 different story -continuously-, and the 3 of it took place in UKM. It was one of my wildest dream la sepanjang aku hidup ni. Tapi, yelah, mimpi je kan? Nak kata aku tidor tak solat; aku tidor lepas solat Isyak la tuh. Nak kata tidor tak baca doa; eh, haruslah aku baca sebab dah jadi habit. Tapi, ntah...

Ok, pertama, mimpi aku pasal kawan aku sorang ni yang tengah nak bersalin, boleh pulak dia nak bersalin kat dalam tandas UKM. Tapi aku tak perasan plak tandas yang mana satu. Nad dengan sorang lagi kawan aku tak perasan sape ntah decide nak tolong jenguk dan temankan kawan aku yang sorang tu (Dear Puan S bukan nama sebenar, aku tak bermaksudkan kau. It just happened to be you in that dream and I do hope that you are not going to give birth to your baby inside the toilet. Lagi-lagi toilet UKM tu. InsyaAllah).

Tugas aku kira selesailah sebab aku dah tak diperlukan kat dalam tandas tu. Aku pon keluar dari tandas lepas tu yang aku ingat aku diarak. Diulangi, AKU DIARAK. Dengan lelaki mana ntah, aku nak pi bersanding dowh!!! Hahahaha...yang ni yang aku tak tahan nih. Siap berjalan bawah payung orang kawen tu; pakai baju pengantin jenis kain songket warna kuning! Kuning menyala ala-ala RAJA SEHARI gitu. Tak tahan mak...Auwww~ hahahah...Dahtu aku dengar plak kawan baik aku dari sekolah rendah (Akitek) komen aku.

A : Weh, dah kena sangat la dengan ko tuh, sesuai sangat!!! (owh, lebih kurang cenggitu la ayat dia)

Arghhhhh...cuma aku tak tahu siapa la pengantin lelaki tu. Yang aku perasan; berkulit cerah, besar tinggi orangnya. Macam muka siapa yer? Erm...tak perasan siapa. Yang penting, dia bukan salah seorang kawan yang aku kenal seumur hidup aku nih.

Masa tengah-tengah berarak tu, aku nak terkucil plak. Aku berlari ke tandas UKM yang lain pulak. Nak tau aku jumpa siapa? Aku jumpa Nicolette Sheridan! Ala, pelakon dalam Desperate Housewives series yang pegang watak Edie tu. Awatla pulak aku jumpa pelakon terkenal Hollywood buat dalam tandas UKM ni? Pelik, pelik btul...ekekeke...And then si Nicolette ni ader tegur aku something tapi aku tak ingat pasal aper. Dan mimpi aku pon berakhirlah dengan tergantung. Ape jadi ngan pengantin lelaki aku, aku pon tak tau. Ape jadi ngan kawan aku yang nak bersalin dalam tandas tu pon aku tak tau aper kesudahannya.

Bila aku citer ngan Shidah + ibu aku, dua-dua curious nak tau siapa pengantin lelaki. Tapi masalahnya, aku tak tau saper wehhh~ Aku pon nak tau gak! wawawawaaaaa.....


p/s: Best jugak mimpi camtu. Erm, anyone...does anyone knows what is the meaning behind those dreams? Kalaulah...

No comments: