Wednesday, February 9, 2011

(6) Superhero of Mine


Ok, yang ni maybe macam cliche but who cares aite?? Hehe :)

Dulu2, superhero yang aku giler suka haruslah Peter Parker a.k.a Spideman. Sebab dia sangat sweet ngan Mary Kate and suka selamatkan orang dalam bahaya.

But the feelings wears off start dari aku kenal encik hubby lagi. Aduh... cliche yang amat! Geli taik telinga dengar ye?? Hahahaha ;D

I would say, my father will be the number 1 hero for me tapi sejak dah kawen ni, hubby jadi top priority so, dia la ganti Abah. Tambah super je sebab 12/7 kami ni bersama kesana kemari. ngeee~~

I remember the first time dia hero bila aku breakdown pasal tesis bulan November tahun lepas. Menangis tak henti and dia yang pujuk aku masa tu. Ayat pujuk dia takde la soothing sangat tapi from that moment, I know I can always count on him and I know he will always be there for me through thick and thin.

Second, dia selalu temankan aku pi mana2 lagi2 kalo area bandar KL macam ke Jalan TAR ke, Masjid India ke... sebab dia tau nak park kereta area mana. Haha ;P

Third, walaupon kami dah kawen, masih lagi pegang2 tangan. I've read somewhere, bila dah berkahwin ni, nak dapat pahala senang, nak dapat dosa pon senang. Contoh macam pegang tangan antara suami isteri. Hikmahnya, bila berpegangan tangah, setiap dosa2 kecil kita akan terhapus. Maybe ada orang akan rasa rimas asyik pegang tangan je kejenya. Aku tak. Lagi2 kalo masuk Pasar Chow Kit yang ramai orang tu, dia akan pimpin je tangan aku ke mana je and dia akan jalan dulu depan aku. Like a shield.


p/s: Ok, itu je, yang len simpan untuk diri sendiri :))

No comments: