Friday, February 18, 2011

Sweet name :)

Di satu petang while having a dinner with encik hubby:

Aku: Abang, syg lupa nak kacau air teh tu.

Encik hubby angkat kening.

EH: Abang? Aaaa... nanti ye 'abang' tolong amekkan sudu, syg tolong kacaukan air ye? 'Abang' nak pi amek sudu ni. 'Abang' amek tau...

Sengal punya encik hubby. Aku tersilap panggil dia pon dia dok perli2 aku sambil gelak2 tak hengat! Amboi3...suka hati betul!

Padahal dulu masa awal2 kami bercinta pon memang itula panggilan aku pada dia. Tapi untuk beberapa ketika je sampaila aku panggil dia 'Syg'. Tapi pada masa yang sama aku panggil dia Syg, dia tetap bahasakan diri dia 'Abang'.

Dalam hp aku, banyak msg2 lama dia masa kami bercinta dulu yang aku simpan. Bila baca semula, part yang dia bahasakan diri dia 'Abang' tu yang tak bleh blah... semalam aku saje tunjuk kat dia msg2 lama dia ke aku, terkekek2 kami ketawa sebab memang lawak bila dok membayangkan dia bahasakan diri dia 'Abang'. Gile comel okeh?! Muka dia pon asyik nak cover2 malu bila aku usik dia dengan panggilan 'Abang'. Ngeee~~

Panggilan kami sekarang ni 'Ayang' and 'Sayang'. Ayg tu panggilan untuk dia. Permintaan dia 2-3 hari before birthday aku tahun lepas and before kami bertunang. Sweet je...


p/s: Dulu2 panggilan untuk aku, 'Cuk'...Adehh...memang tak bleh blah!!

No comments: