Friday, February 25, 2011

(21) What Makes Happy

Day 21 challenge is to post a picture of something that makes me happy.

Wah, ni memang challenge la sebab banyak benda boleh buat aku happy. And for some reason, semua benda2 itu terdiri daripada makanan. Hehe ;) Typical me and typical mommy-to-be jugee~~

Let see:

J.Co Donut! Ni dari hari tu TERMENGIDAM. Tapi jauh2 plak outlet dia. Pavi tak pnah pi lagi so... kempunan. Kepada sesiapa yang nak pi Pavi tu, saya nak kirim J.Co boleh?? Boleh laa...

McDonald's McChicken memang aku ngidam dari bila ntah aku pun tak take note. Tetibe je crave benda ni and perut meragam2 ke'happy'an. Not good sebab not a good diet for ibu mengandung, but, bukan selalu pon dapat makan. Sesekali tu ape salahnya meng'happy'kan perut ye tak? ;P

Yang ni usah kata la. Malam tadi baru bedal dua set Large Fries McD. Lapar punya pasal, tapi kalo tak lapar pon, McD's fries tetap paling TERBAEK!!

Ice cream pon antara makanan yang boleh buat aku happy. Asal nampak je, konpem perut and lidah aku happy tapi purse je yang ketat nak keluarkan duit. Haha ;D

haishhh..gambar takde yang real la :( Ni hotdog 1901. Have anyone heard of 1901, Malaysian Hotdog Kiosk? Dulu aku tak pernah amek peduli pon. Bila keje kat GE Mall, ni la antara makanan yang aku salu beli and this particular one yang aku paling suka sebab takyah beli set yang ada mashed potato sebab dalam hotdog ni dah disekalikan ngan mashed potato :)) Tapi, bila time aku nak beli sangat 2 weeks ago, rupe2nya pushcart 1901 depan Domino's Pizza dalam Ampang Point tu dah takde! Takde, ilek poci bak kata f@nna ok? Ni kena pi Wangsa Walk yang malas ni ;(

Kucing memang antara haiwan yang aku happy bila nampak. Lagi2 kalo yang jenis kecik macam ni. Innocent je rupenya kan? ;D Or any cats yang berwarna putih bersih or yang tricolor tuh. What's it call? ni kalo F@nna tau sangat :)

Baby!!!! Mungkin sebab tengah preggy kot, tu yang extra suka tengok baby ;D No particular reason, just, I'm happy to see one. And I'm glad soon I'll be a mother for my own baby :)) aww...


Top: tengah happy nak dapatkan idea untuk buat blouse for Atiqah's wedding this coming May. Kalo dapat beli lagi senang. hahaa ;D But, but, kalo tempah, boleh letak riben warna biru macam yang Tqah nak tu for all her bridesmaid. Or, wearing a blue pants instead of white pants sebab nanti nampak panties ;P Ok ape kan?? Otak, otak...sila jangan kerja keras sangat, kesian kat baby tak cukup tido bila otak mama ni tak benti ligat berpusing waktu tido memikirkan design yang sepatutnya for the bridesmaid's dress. Lagi2 aku baru 7months preggy masa Tqah kawen nanti. Hmmm...

Bottom: Nak cari baju2 preggy (bukan blouse) untuk XL women. Sekarang ni, even baju mengandung pon nak ketat2. Bosan sungguh eden! bukan tak bangga preggy, tapi, selain xselesa, aku pon tak suka ketat2 dah. Kena tutup aurat, jaga maruah hubby :]


p/s: Nampaknya itu saje je kot?

2 comments:

Ajwedding said...

x mgidam ns lemak jati ker.he3

elanie*Q said...

haishh...kak iza ni..jgn la sebut2. nanti nanie mengidam, nanie mintak akak tolong belikan untuk nanie karang ;P hahaha