Friday, February 4, 2011

(1) 15 facts about me


Gambar ni amek time pi naik Skybridge KLCC bulan lepas kalo tak silap. So, takde la baru mana. When I said, saya sangat malas sekarang, semua pon jadi malas. Even nak bergambar pon malas. Typical sungguh.

Next, fakta tentang Puan Elanie plak :P *ada edit sket2*

  1. Kalo orang tanya kat aku, ape makna nama 'Elanie' tu, aku akan jawab yang aku sendiri tak tau. Yang pilih nama tu adalah Ibu ngan Abah. Ibu kata dia amek dari sebuah buku and nama tu bermaksud 'bijaksana'. Bijak ke aku? hehe ;P
  2. Suka sangat makan ikan masak sweet and sour masa kecik2 dulu. Sampaikan Ibu kena masak 2 jenis ikan bila sekali masak. Ikan kicap untuk abang and ikan sweet & sour untuk aku. Kalo pi jalan2 pon Ibu kena bawak bekal sebab kami tak makan lauk lain.
  3. Tak suka makan lauk masak lemak dan masak lemak cili padi KECUALI masak lemak nenas dengan ikan masin yang Ibu masak. Yang lain2 tu, geli tekak nak telan.
  4. Tak suka makan laksa penang, laksa assam atau ape2 je laksa yang guna mee laksa yang kenyal2 tu. Kalo nak makan laksa, prefer style yang Ibu masak dan HANYA makan dengan mee spageti jenis 'angel hair' yang halus2 tu. Ye, saya memang pelik sket bab2 makan ni.
  5. I have a sweet teeth. Suka makan kek, pastri or coklat. But NEVER chocolate ice cream.
  6. Never had a boyfriend sampaila berjumpa ngan encik hubby. He's my first love :) And hopefully he will be the last. And I am now a married woman, married to my first love; then and now only boyfriend, Encik Qhohar Mahamat ♥
  7. Suka buli orang yang rapat ngan diri ni. Contohnya macam buli adik bongsu, encik hubby juga kena tempias, kak Aina, ngan Alang. Hehe ;D
  8. Aku ni biasa je. Tapi ada orang kata aku garang. Adik sepupu kata aku garang. Aiseh... garang bertempat la. Dah hang buat sepah/ buat hal depan mata aku, hangin la kan... Tapi kalo yang sekepala, ok je.
  9. I am never good with kids. But, trying bit by bit sebab dah nak jadi mak budak dah ni :)) ngee~~
  10. Aku ada ramai kawan. Tapi tak ramai kawan baik or kawan rapat. Never judge your circle or friends by how many yang ada dalam friendlist FB anda. Kawan tak semestinya sahabat. Sahabat lebih dekat dengan hati. I only have 8 BFF. I know I can count on them and vice versa.
  11. Ada orang kata aku pendiam. Pendiam? Really? For those who knew me well, I am quite a chatterbox. Susah nak benti bila dah bercakap :P
  12. I LOVE art. Love DIY tapi time preggy ni takde mood untuk itu semua. Hopefully masa BFF kawen bulan 5 ni, mood itu datang semula sebab dia mintak tolong buatkan centerpiece meja makan tetamu :) InsyaAllah...
  13. Tak suka pakai mekap. Ni masa preggy lagi lah pemalas, setakat pakai pelembab muka and lipstick.
  14. Tak suka tengok cerita hantu. Yang komedi atau yang betul2 macam real.
  15. I LOVE reading. Tapi jangan bagi buku sekolah, memang ZzzZZzz...

p/s: Memula macam tak tau cukup tak 15 fakta sebab rasa macam susah. But towards the end, eh eh... rasanya kalo bagi swuh letak 20 pon ada lagi nak kongsi kat sini. haha... Tapi takpela, 15 pon dah buat aku sakit punggung duk depan lappy nih.

3 comments:

Ajwedding said...

nanie mmg genius...he3..
nanie adakah ingat tentang gulai lemak ayam batu maloi tu!!!!sedapppppp

elanie*Q said...

kak iza!!!

hehe

gulai lemak ayam batu maloi? alamak, lupa dah...nanie mkn ngan berselera ke masa tu? Atau sebab lapar kot? hhehe

Ajwedding said...

kite semua 1 batch lapooooo....sbb duk berendam dlm sungai yg sejuk tahap gaban!!!so gulai tu mmg sedappp