Monday, July 6, 2009

MRR2 yang KEJAM!

Pagi tadi aku pi UKM. Sampai-sampai je trus amek Ain kat komuter UKM. Ish, rindu giler kat Along aku yang sorang nih. Semalam dalam kul 7 lebih Ain dah sampai KL Sentral. Ingatkan dia akan sampai lagi awal banding aku sebabnya, semalam...hish, lembab betul aku bersiap. Ntah apehal. Selalu macam lipas kudung sebab boleh bajet Ain nak sampai komuter UKM kul brape and aku boleh terus amek dia kat situ. Tapi agaknya semalam 6th sense aku berfungsi dengan sangat hebat, jadinya aku boleh detect yang train Ain akan sampai lambat dan aku pun secara semulajadinya lembab buat kerja. Hehe...Bagus jugak deria aku nih ;)

Korang bayangkan aku turun bawah nak siap-siap pakai tudung dari kul 720pg, kul 745 baru siap. Sempat capai dua keping roti (wajib sarapan sebab nak makan Multivitamin) cecah dengan tehtarik instant (pikir sebab dah lambat sangat sampaikan baki air teh tarik tu aku tak minum pon). Keluar rumah kul 810pg, tetibe plak la ada mesej masuk (Haish, tak senang betul. Aku dah la dah lambat nih). Rupanya mesej dari Kak Ani, nak inform yang meeting pembentangan proposal tesis untuk hari ni kat UNU terpaksa ditunda ke tarikh lain (Tapi belum pasti bila. Fuh, sempat lagi nak betulkan proposal tu sebelum present). Baru nak masuk gear, ada mesej lagi masuk. Kali ni dari Ain plak. Rupanya dia baru je dapat train. Lama betul dia terkandas kat KL Sentral tu. Ok la tuh, sebab aku bajet sempat amek dia kat komuter UKM.

Lepas je dari Jalan Kuari tu, aduhai...jem panjang btul kat MRR2. Ni sah-sah kalo tak ada accident, mesti kereta rosak tengah jalan. Nak lepaskan sampai kat Bandar Tasik Selatan je nak dekat 15-20min. Kereta yang bercium bumper ngan bumper tu ada 2 buah je. Takde kemalangan jiwa atau yang dilaporkan mati pon. Kereta dorang tu pon takdelah teruk sangat kemeknya. Biasala, rakyat Malaysia ni memang prihatin. Bukan prihatin nak bagi pertolongan ke apa; tapi lebih kepada TOLONG TENGOK. Alarhhhh~ Buat sesak btol! Moral of the story, jangan drive dekat-dekat time jem atau banyak kereta. Berhati-hatilah. Ini, mata pandang ke mana, lepas tu bawak laju, membontoti kereta depan dekat-dekat. Aku tak heran sangat ngan rakyat Malaysia yang lain tu. Banyak lagi aku nak pikir (bukan tak PRIHATIN, tapi tak amek port). Salah sendiri, PADAN MUKA!!!

Lepas je dari Bandar Tasik Selatan tu, aku dah malas nak jadi 'baik'. Trus tekan minyak je kerjanya. 15min je dari Tol Sungai Besi ke Stesen Komuter UKM. Pecut betul aku semalam. Ganti balik masa yang sepatutnya aku drive secara 'baik hati' yang terbuang kat MRR2 tuh. Menyampah!

905pg aku dah amek Ain kat Komuter UKM. Ekekeke ;D Nasib baik kebetulan dia punya train pon bawak sopan macam dia jugak semalam. Dia sampai je komuter UKM, aku pon dah lepas tol Bangi.

p/s: Aku kena daftar diri masuk kem pemandu F1 la macam ni kalau gayanya. Nak buat macam mana, aku salahkan laluan MRR2. heee~

2 comments:

f@nna said...

jap jap...15 minit sampai komuter ukm...laju giler!tak payahh masuk kelas f1, dah memang f1 dah heheheh

elanie*Q said...

tau xpe cek f@nna. Bleh kira ms sebab check sent sms pd kwn ms tu. giler btol! kesian kelisa saya tuh. heh~

1st time bwk secepat itu dr tol sg besi ke stesen komuter ukm. huish...nayo kalo cek abg sy tau nih. huhu