Wednesday, July 15, 2009

popiah/ bunga

Semalam lepas gak rindu kat buah hati aku tu... 9 hari tak jumpa dia! First time selama ini tak jumpa. Huhu... Sadis jugak rindu kat orang macam tu. Siyes baru aku tau camtu perasaanya. Kalo rindu kat kawan-kawan macam rindu kat Along, Alang ngan Bong; tak sama macam tu. Hampeh je dia segan nak ngaku kat aku dia rindu kat aku. 'Alahaiii... nak segan apenye ngan saya ni?'


Semalam dalam kul 230ptg camtu, agak gelap jugak la langit. Huhu... aku risau takut tak dapat jumpa dia jugak petang semalam. Siap call Along sebab kebetulan dia pon tengah rasa down pasal R dan P (bukan nama sebenar). Masa tengah borak ngan Along tu, dengar macam bunyi angin. Rupenyer Along cakap yang kat area rumah dia hujan lebat, macam nak ribut pun ada.

A : Ni camne awak nak jumpa abang awak ni?

N : Huhu... tak tau...harap-harap kalo hujan sekarang, petang sikit nanti janganlah hujan. Sedih ni :(

A : Ala, kesian dia. Takpe, tak hujan kot petang ni. Kalo tak, paksa dia jumpa dalam bangunan la. Awat susah sangat?

N : Erm, tengoklah. Huhu... Ingat nak bawakkan dia popiah tu.

A : Alalaala... sweet sangat (sambil gelak), siap nak buatkan popiah lagi...

N : (aku pon gelak sekali ngan Along. Takde nye aku nak balas balik dia cakap tu. NAnti aku kena fire balik)


Petang semalam dalam kul 420ptg aku dok tengok awan. 'Hish... macam nak hujan'...Huhu... 'Cepat la pukul 430, nak call dia ni. Nak konpemkan balik ngan dia. Ish, lamanya 10 minit nih kalo ditunggu'.

N : Ibu, Ibu rasa kul 530 nanti masa nak amek Ellie, hujan tak?

I : Hujan (bukan dia tengok aku pon masa aku tanya tu. Tengah baca suratkhabar).

N : Ala... Tapi nampak macam dah tak gelap sangat...


430ptg: 'Mana plak dia ni? Tak nak tepon ke tanya jadi ke tak?'

440ptg: 'Tak boleh jadi nih. Tepon jugaklah'.


N : Hujan ke kat sana?

AB : Baru sidang. Dah benti dah. Kat umah awak camne?

N : Dah hujan tadi dah. La ni masih gelap sikit. Takut hujan je... Huhu (masa cakap tu, rasa nak nangis pon ada...Nak jumpa dia, nak jumpa...)

AB : Ala, tak hujan la... Jangan risau eh?

N : Kalo hujan cmne?

AB : Ikut plan awak la.

N : Plan ape?

AB : Jumpa bawah bumbung...haha (sempat gelak lagi dia masa tu)

N : ha...oklah.


Aku cepat-cepat turun, terus goreng popiah tu sekali untuk abah nak makan sekali. Siap je goreng, bergegas naik ke bilik, nak solat Asar plak. Siap-siap... Alasan aku nak kuar petang tu sebab nak jumpa Along kat Ampang Point. Huhu... terpaksa bohong sunat :(

Nasib baiklah lepas amek Ellie tu, makin cerah langit tu. Bila sampai area Ampang Point, langit tak menunjukkan sebarang tanda nak hujan pon. So, plan jumpa kat Taman baru dekat-dekat ngan Tesco Ampang tu still on.

Sampai-sampai je, baru nak masuk gate Taman, tetibe aTiQue call. 'Erk, alamak... dia ada kat sini nampak aku ke?'. Rupenye dia nak tanya, nak beli berapa keping pembalut hadiah untuk balut hadiah selimut yang kitorang belikan untuk Ita tu (sebab aku yang tolong balutkan). Fuh...selamat!

Masa dok jalan-jalan ngan Encik Asam Boi tu, tetibe... 'Errr...macam kenal je kakak tu?'. Memula taknak tegur sebab dia tengah buat stretching dan aku dah naik takut masa tu. 'Mati aku, mati aku jumpa dia ni plak'. Tapi, bila kakak tu terpandang aku, dia senyum...nak taknak aku senyum jugak, benti kejap salam ngan dia, borak sket, dan akhirnya...

KY : Nanti kirim salam kat Ibu ye?

N : Insyaallah...


Aku blah ngan Encik Asam Boi...sambil cakap 'Mati la, mati la...haaaaaaaaa...'.


AB : Siapa kakak tadi tu?

N : Erm, kakak ipar kepada kakak ipar saya. Erm, isteri kepada Abang Long kakak ipar saya.

AB: Habislah... kantoi awak.

N : Dia nampak awak ke?

AB : Nampak la kot sebab saya tunggu awak tadi. Kalo saya teruskan jalan mungkin tak nampak sangat awak jalan ngan saya.

N : Adoih... matila saya, awak... Dahla dia kenal Ibu.

AB : Kenal?

N : Ibu kenal semua menantu besan dia. Raya memang dorang selalu datang umah pon. Huhu...

AB : Ha, tu lah temberang Ibu punya pasal la tuh (sempat gelakkan aku lagi). Lepas ni dah tak boleh jumpa sini lah.

N : huhu...


Tapi lepas tu, malas nak layan jantung ni, buat tak tau je. Adelah terserempak sekali lagi masa kitorang nak patah balik (sebab taman tu bukannya satu bulatan. Siap kena patah balik kalo dah sampai hujung). Tapi yang terserempak tu, kitorang lalu laluan sebelah tasik. Kak Y tu lalu laluan atas. Biarlah dia nampak. Nak sorok-sorok lagi nampak aku macam bersalah sangat. Macamlah dia tak pernah pi dating kan before kawen ngan Abang Long Kak Lin tuh? Hahaha...

Dalam 640, aku pon nak balik (Encik Asam Boi swuh aku balik). Cakap ke dia yang aku ada bawakkan popiah untuk dia tapi masih dalam kereta. Dia swuh aku ke kereta dulu, dia nak amek barang. Bila dia sampai kat kete aku, aku bagi popiah tapi dia taknak gerak lagi. Sampai aku swuh dia gerak balik.

N : Eh, takpelah, balik la dulu.

AB : Ok. Nanti bawak kete leklok.

N : Ok. (Sambil aku masuk kereta. Tetibe...)

AB : Untuk awak (dia bagi bunga! Single White Rose dalam bungkusan bunga tu. Tapi tak kembang lagi)

N : Eh, Ya Allah... Macamana aku nak bawak masuk umah nih? aahhh... (Bukan nak cakap terima kaseh. Teruk btul!)





So, semalam best jalan-jalan ngan dia. Aku banyak cakap semalam. Non-stop rasanya. Pening kepala dia kot dengar aku bercerita tak benti. Haha...Baru dia tau aku ni suka bercakap! Wpon semalam dah kantoi, tapi pedulik lah. Aku ada hak. Aku tak balik malam, itu lagi penting. Aku tak langgar peraturan lagi. Heee~

p/s: Awak, tak sempat nak ucap 'terima kaseh' semalam. Terima kasih untuk bunga ros tu. Macam tau-tau je saya suka bunga ros warna putih. Dan terima kasih sebab buat saya hepi ;D You caught me off guard! ;D

3 comments:

f@nna said...

oh so sweettt!! dapat bungee ;p
part tipu sunat tu normal la sekali dua mesti ade hehe...susah susah sikit mula-mula ni takpe, nanti dah senang (mak ayah dah approve) kite akan lebih hargai saat-saat bersama..haha ayat tak boleh tahan ;p tapi betul tau ;)

Liyana said...

nak BUNGA jugak!!!nak!nak! tetiba mcm nak jerit kat telinga cik abang saya..."dear...i nak bunga boley?" hahahahaha... *over plak ana nih*

elanie*Q said...

f@nna: ye, nanie dpt bunga. Terkejut btul. Tak terpikir pon cik abg sy nk bg. Geli hati pon ada sbb takde angin takde ribut kan? (mgkin kat area kwsn dia ddk ribut kot, tu yg tetiba nk bg sekuntum ke nanie..hehe). Tapi, nanie hargai sgt. Bunga pertama dapat nih ;D Part tipu sunat tu... btul3, buat ms ni, TERPAKSA.

Liyanaroxx: ish dia ni...awk tu dh salu dpt bunga. Bagi can kat nanie plak ;p