Tuesday, August 11, 2009

bitter heart~

Semalam Abang turun KL jap sebab kena serahkan ape ntah ke bos dia (dia dapat cuti sampai hari Ahad minggu ni). Sempat gak aku jumpa dia semalam; walaupon hanya setengah jam. Cukup la tuh. Bekalan sebelum dia inform ke aku, kata dia mintak tambah cuti lagi seminggu (sampai 23hb). Masa tu aku dah sedih dah; 'huhu... dua minggu tanpa dia kat KL...'.

Tapi dia nak cuti pon bukan sebab nak suka-suka. Dia nak uruskan banyak urusan bila arwah ayah dia meninggal. Dan aku ni bukan sesape pon nak kan perhatian dia, nak kan masa dia... Keluarga dia yang kat kampung tu lebih memerlukan dia, lagi-lagi waktu macam ni.

Semalam masa jumpa dia, kebetulan tengahari. Jadinya aku buat keputusan nak pakai sunnies. Aku sempat cakap sikit je sebab bagi peluang dia bercerita. Ada time dia gelak, ada time, muka dia nampak frust sangat... Aku tak boleh nak pandang muka dia sangat sebab aku tetiba jadi sedih, sebak... Kalo masa Along dulu sedih sebab arwah pakcik dia meninggal (aku sedih gak dengar tapi sebab tengok Along sedih yang amat, aku kena tunjuk kuat depan dia). Kes Abang ni plak, aku sebak sebab tengok dia cover sedih dia dengan gelak. Ada dua tiga kali gak mata aku ni bergenang tapi... tu lah, sunnies aku sebagai penyelamat. Aku tak suka orang tau aku nangis atau sedih.

Dah tu, dia ada gak bagitau dia mintak cuti tambahan lagi seminggu, sampai la 23hb, dah puasa dah masa tu. Sedih gak dengar, mungkin sebab dah biasa tau dia ada dekat je ngan aku (walaupon tak selalu jumpa)... Idea dia ada dekat ngan aku dan dia terpaksa berada jauh dari aku masa ni buat aku jadi... hilang semangat... Lemah semangat pon ada.

Nak balik tu, dia hantar aku ke kereta, dia sempat mintak aku jgn nangis dulu, and dia nampak mata aku berair... 'Ceh~ miss sunnies, kenapa anda tak menjalankan tugas anda meng'cover' mata saya betul-betul?' Aduh... so, berakhirlah meeting kami untuk hari itu, walaupun hanya untuk setengah jam...

Ntah la, semalam lepas je jumpa dia, sepanjang perjalanan nak balik umah, sebak je dada aku ni. Aku tak pernah rasa camni tau. Aku dapat rasa apa yg Abang rasa, walaupon bukan secara keseluruhannya. Macam aku cakap tadi, tetiba kekuatan aku hilang untuk hari tu. Tambah pulak, aku memang tak makan ape setengah hari semalam sampaila aku jumpa Abang. Tahap gula rendah campur ngan rasa sebak, aku jadi extra lemah.

Balik tu, banyak kali gak air mata aku jatuh. Sebab aku dok terbayang muka Abang yang frust tapi dia cover ngan gelak. Banyak kali. Last-last aku decide nak pi Carrefour, nak cari benda manis, the only way nak buat aku cheer up balik... But...

p/s: in the end of the day, benda yg buat aku happy semula bila aku sempat YM ngan kawan lama abang aku, Kak Hasz (dah lama kenal, tapi baru first time borak dalam YM). Thanx kak!

No comments: