Thursday, August 20, 2009

RE: facebooking

Sebelum ni Liyanaroxx pnah post entry pasal 'kenapa kita tak patut ADD bos kita dalam facebook?'. Now, aku plak nak tanya --> kenapa kita tak patut ADD family member kita (adik beradik, sedara mara, makcik pokcik) + kawan-kawan abang kita dalam akaun facebook kita?

Untuk somebody yang selalu discreet bab-bab personal macam aku ni, suddenly bila aku nak 'open' jap to the world (owh, my world je) kat FB tu, ada je family member aku yang bertanya. 'Owh, shoot! This is going to be a hot topic over raya season'.

Macam hari tu, bila aku tukar je status kat FB aku dari 'single' jadi 'in a relationship', the first person yang tanya aku, ABANG aku! --> 'Nanie dah nak kawen ke?'

Status: I am indeed in love with him.
kakak ipar aku --> 'haaa...kalo abg tak baca,ni kakak ipar ade baca.hahaha....haaa,baik bgtau....:p'

Status: dah xdemam lg sebab dah jumpa 'ubat'nyer~ heee ;D
ABANG aku --> 'nak kawen dah eh...?'

Status: Bila la demam (rindu) ni nak berkesudahan? huhu :(
Ofismate abang --> 'jumpa tok kadi...'

Status: I missed my _____ pulak!
Sepupu aku --> 'kak nanie, fill in the blank lorr..ehehe ;p'
Ofismate abang --> 'Ayo kawin lah'

Status: I _____ him already!
ABANG aku --> 'ha..sape tu..'
Ofismate abang --> '*acid dapat adik ipau lepas ni...'

Dalam FB aku ada letak sekeping gambar aku ngan Cik Abang aku (memang ada satu tu je):
kakak sepupu aku --> 'wah,,x lame lagi m.yang ngan p.khir nak dpt mnantula..jgn lupe jmput ek..'

Gambar Qiqi (Flip Flap yang Cik Abang aku bagi) plak:
Ofismate abang --> 'mmm kawen jemput'

Gambar Cik Abang tak pandang kamera:
kakak ipar aku --> 'ooo....ni rupe2nye pakwe dia yee....cam familiar je muka tu...huhuhu...bila nak bwk dtg umah ni?'

*acid = nickname Abang betul saya lah = Arief

p/s: Adeh, adeh~ mentang-mentang la sebelum ni memang aku pandai simpan rahsia, bila semua tau, macam nak kecoh satu dunia. Lawak je~ Tetibe Cik Abang saya jadi sangat popular. Sorry sayang ('',)

No comments: