Monday, August 17, 2009

fobia

Lately ni aku perasan aku dah ada satu perasaan yang tak best, fobia kot ngan bunyi tayar menciut (huhu...Melayu nyer bunyi? Tire's screeching in English lah). Perasaan ni mula lepas aku accident ritu (walaupun ternyata bukan aku yang salah dan bukan aku yang melanggar peraturan jalanraya. I'm on the innocent side walaupun aku ni bawak kete giler-giler gaks, F1 Driver la katakan).

Satu lagi sekarang ni, aku fobia gak bila kereta belakang aku follow dekat-dekat. If kat highway yang tak banyak kenderaan tu, I'm fine with it sebab aku bleh cilok sana, cilok sini. Ni kes bila follow dekat-dekat, dan nak bawak laju-laju kat area perumahan or area yg memang jalan ada satu lane je for both sides. Memang nak kena luku le jawabnyer. Sekarang ni kalo aku nampak je driver yang macam tak paham bahasa, drive dekat-dekat belakang kete aku, aku akan tekan break awal-awal kalo depan aku kete dah mula nak benti (paham tak?). Hahaha ;p

So, bab-bab drive kat area perumahan sekarang ni aku sudah menjadi pemandu yang berhemah. Bukan dulu tak berhemah, tapi sekarang ni berlebih-lebih lagi ;D

p/s: Aku tak jumpa apekah jenis fobia yang aku alami skarang ni dalam list yang sedia ada. So, it's just -- fobia --.

2 comments:

f@nna said...

hahah..fana kalau tengok belakang carik motor dulu ;p kalau depan lak memang boleh masuk lagi satu kereta la haha. tak boleh dekat lagi2 kalau lori.kus semangat huhu

elanie*Q said...

motor! yep, ni lagi satu. Mentang2 dia kecik dan bleh cilok sesuka hati. Menyampah giler drive kat kawasan yang byk motor. Dorang ni kdg2 tak pikir keselamtan diri. PAgi td je, ada motor ni mencilok depan lori angkut tanah yang besar lagi laju. Gilos btul!