Monday, August 17, 2009

yuks!

Know what? Petang tadi masa ondaway aku nak balik umah lepas bli hadiah untuk konvo geng Master aku, adala satu 4WD ni drive belakang kete aku. Masa tu kat jalan sebelah Taman Tasik Ampang Hilir.

Aku pandang cermin pandang belakang aku banyak kali sebab memula kete tu nak masuk lane aku dari belah kiri, punya la dekat (nama pon 4WD kan). Ye lah, fobia nih, takut kena sondol.

Aku perasan la masa tu trafic light hijau, kete-kete depan aku punya la drive slow. Takpe ah, aku kedepan, aku tengok 4WD tu jauh kat belakang aku dan dah masuk lane aku pon. Slow btul dia drive. Memula tu aku tak perasan tau sebab ape. Bila trafic light merah, aku benti dan 4WD tu pon benti btul-btul belakang aku. Aku cuak sket ngan setiap kete yang dok blakang kete aku ni, tengok lagi kat rear mirror aku. Dan... for the first time aku perasan yang dok sebelah driver lelaki tu, ialah perempuan. Looks like Malay girl, and that driver tu pon macam Malay guy.

Tetibe... euwwwww... dat girl cium mulut dat guy, in the broad daylight, dalam 4WD yang bukan pakai tinted hitam! Double euwww... bila aku tengok dat girl yang macam ghairah len macam. Dua tiga kali aku tengok dat girl macam tu. Lelaki tu pon layan la (nama pon lelaki kan?). Macam tak sempat-sempat. Adeh, adeh~ Mungkin orang yang sangat open ngan benda-benda camni tengok pon takde perasaan. Tapi, tolong lah... aku ni naif lagi okeh?

Kalo la btul couple dalam 4WD tu memang married couple, it's ok lagi walaupon, I would say -- 'Please and please, get a room!' -- Sangat tak sesuai untuk tontonan awam dan kalo masa tu ada budak-budak dalam kete sebelah kete dia tu, what would they think?

Aku tak nak la cakap lebih-lebih kan, takut makan diri. But, one should consider other people's custom la. Kita bawak adat Melayu, adat yang penuh sopan santun, jaga maruah. Ini, kot ye pon dah kawen, bawak-bawak la bersabar. Sampaikan kat rumah dulu, lepas tu hang nak buat ape, buat lah. Lantak hang la kan... Adeh~

Hish, sabor je la. Aku dok pandang cermin pandang belakang tu bukan sebab nak curi-curi pandang couple tu bercium. Aku cuma risau dat guy tu dok ghairah sangat bercium sampai tertekan minyak, kang naya kete aku ni kena sondol dari belakang lagi.

p/s: And one thing aku lupa nak inform, dat guy, memandu sambil bercium dengan dat girl ye (secara ghairahnyer)... Merbahaya btul!!! Lepas ni orang yang buat sticker kereta tu ada idea baru untuk quotes -- Don't Kiss and Drive -- Seswai sangat dah! ;p

4 comments:

aTiQue said...

aku ada soklan~ apa pasal ko p tgk berkali2?? ko ghairah gak ker? wakakaka

elanie*Q said...

hahah...gud Q, bebeh. Aku tgk berkali-kali sbb dat guy, kissed and drive at the same time. Aku ni br lps eksiden, dilanggar dari belakang. So, masih fobia. Aku kene stop sebab lampu merah. kete tu belakang aku+tak benti2. last2 dia benti dekat giler ngan kete aku, tau tak! Ada paham? Takkan la nk mengalami sondolan utk kali kedua dlm ms sebulan kot?

f@nna said...

heheh..kalau kene sondol memang malu besar la that couple ;p kene bayor lagi sebab sondol keta orang.

bleh panggil >> the price to pay for a kiss..oh in this case, kissessss ;p

elanie*Q said...

f@nna: kalo bumper kete dia tu tersondol kete nanie, aii, boleh nanie buat kecoh kat situ yg dia sebuk bercium masa tengah drive tau. This is not something yg kita boleh kata -- mind our own bisnes -- lagi dah.

Naseb tak kena. Alhamdulillah~

p/s: silap-silap dat guy boleh bls blk -- the price to pay for a kissessss -- was PRICELESS. haha ;p