Friday, August 28, 2009

menu puasa

Ececeh~ Konon puasa la kan? Hehe;p

Yang penting aku tolong pi bazaar Ramadhan dah beberapa hari ni. Cik Abang kata tak puasa tak baik join berbuka ngan orang yang puasa. Tapi excuse baik punyer aku bagi kat dia. Nasib alasan boleh diterima ;p Haha ;D

Biasalah tiap-tiap kali Ramadhan ni, kami sekeluarga memang beli je dari bazaar (tolak menu untuk sahur, yang itu Ibu masak). Jarang la Ibu masak untuk berbuka kecuali tetibe angin dia nak berubah.

Menu faveret time-time puasa ni; haruslah Teh O Ais Limau (aku buat nih), Abah suka beli sambosa, roti john ngan kebab Melawati. Aku plak ske sangat ---> MURTABAK!!!

Nyum, nyummm... murtabak... Yang ini kalo 30 hari puasa, aku dapat yang ini je dah cukup dah. Konpem! Menu lain takde takpe, yang ini pasti~

p/s: Menu asal yang Abah suka sangat cari time puasa ni sebenarnya Roti Jala kat Taman Sri Ampang tu. Tapi kedai tu dah tak bukak lagi sebabnya tokey kedai tu sudah meninggal dunia, 2 tahun lepas. 'Owh pakcik, Abah saya merindui Roti Jala mu~'

No comments: