Friday, June 12, 2009

Random

[Aku ader kat Lumut. Kem TLDM]

Aku tak tau ape ke halnya aku buat kat Kem Lumut tu. Ramai-ramai. Nak kata ngan classmates, tak jugak. Sebab ada muka-muka yang sangat familiar yang bukan classmates aku join jugak. LiyanaRoxx, Along Ain, Pak Leh and Pak Tip (both are my mom's younger brother) dan ye... sorang hamba Allah (pempuan) yang aku sangat kenal (mati hidup semula kalo boleh aku tak mau kenal dia ni). Owh, yes... Yang sorang ni lagi aku pelik, awat dia ada jugak; Dr. K! hahahaha...

It started out like this. Aku dah kat Lumut (like I said, I certainly didn't know why am I here), with a bunch of people that I didn't recognize (except those whom I'd mention earlier). Suddenly kitorang ada buat jamuan dengan dorang. Supposedly dorang yang buat jamuan tu untuk kitorang yang datang kem dia kan? Ini terbalik. Kitorang plak yang menjamu dorang. Dah la meja nak hidang tu kecik je. 8 seaters dining table untuk...what, how many people? You guess la.

So, masa tunggu si abang-abang Navy tu, aku duduk kat meja makan tu ngan sape ntah aku tak pasti, borak-borak. Tetiba, Dr. K duduk sebelah aku. Terkejut aku! Mak aiii...pakcik nih! Siap senyum-senyum macam kerang busuk bila tengok aku. Ish, dalam mimpi pon nak menggatal jugak ke? Back to business. Mula la dia berborak secara seriusnya bila keluar topik pasal minyak masak (Muahahahaa...minyak masak pon masuk sekali weh~) Dr. K ni dok cakap ke aku, jangan guna minyak masak jenama...ish, aku tak ingat plak jenama tu sebab aku tak pnah dengar pon ekeke ;D Ye lah, bakal environmentalist lah katakan. Benda-benda camni kena tau. Sebab that minyak masak guna bahan ape ntah; which isn't good for environment. Errr, ade eh?

Tetibe ada satu suara ni menyampuk, dan tengah nak ceduk makanan. Owh, my long-lost-friend masa sekolah rendah dulu. Encik A (bukan nama sebenar); yelah, dia memang Navy pon. Lama betul aku tak jumpa dia. Dulu dia ajak jumpa, aku yang tak mau. Sombong betul dia ngan aku malam tadi. Dah dia pon serius je, aku dari tengah gelak-gelak borak ngan Dr. K, secara otomatiknya terus jadi serius. Hampeh btul mamat ni. Kaco mimpi aku!

Bila dah makin ramai Navy dok melepak makan kat meja tu, ramai la pulak minah gedik yang aku tak knal tu menyempit sebelah aku dengan Dr. K. Adeh~ (Nama pon gedik kan?) Padahal masa mamat-mamat Navy tu belum datang, takde sorang nak lepak kat meja tu. And, ada sorang minah yang menyempit antara aku dengan Dr. K ni panggil hamba Allah tu datang duduk kat tempat aku.


Minah gedik : Eh, Kak *****, meh la duduk kat tempat dia ni (sambil tunjuk tempat aku)


Aku : Eh, hello, dia tu sebaya kita je. Apehal plak nak panggil dia kakak? Takpe, takpe, nak sangat duduk sini kan, haa... duduklah!


Aku trus bangun dan blah dari situ. Endingnya, aku, Pak Leh dan Pak Tip jadi photographer. Alarrhhhh...mana pulak tripod nih! Aku pon nak bergambar jugak ngan perajurit negara beruniform putih! Huuuu...tapi nak buat macamane...mimpi je kan? hahahaha ;p

No comments: