Friday, June 26, 2009

baju aku!

Huhuu...sedang dok melayan Myra main whiteboard marker tu, tetibe...zup! Dia dah pandai bukak penutup marker tu. Dan, mangsa pertama mata marker tu, baju kegemaran aku yang aku tengah pakai masa tu. Baju warna putih yang ada gambar angel - cupid pegang anak panah - tu.


huhu... Dah tak boleh nak marah dah. Tetibe, zup! lagi...Kena seluar aku plak. Ni naseb bukan seluar yang aku suka, bukan jeans yang aku suka pakai tu. Ye la, dok umah je, pakai seluar biasa-biasa je. Yang itu selamat. Dah aku buat muka nak menangis ke Myra, dia yang tersedu-sedan dulu. Hehe...terus aku gelakkan dia baru nak benti nangis.

Terus aku ngadu kat Ibu (hampeh, dah besar pon nak ngadu ke Ibu lagi). Huhu...camane nak hilangkan ink marker nih? Ada sesape tau tak? Tadi baru lepas basuh, sental dan rendam. Tapi masih ada kesan sket.

Hari ni sampai kul 2ptg je, dah 2 kali aku tukar baju tau. Mandi pagi tadi tu tak kira la. Masa angkat Myra dari kereta tu, kan diapers dia dah penuh, habis baju aku basah kena ayor kencing dia. Mandi lagi sekali. Tukar baju lagi. La ni tadi bila baju kena marker pen tu, aku tak mandi lagi sekali, tapi bila dah basuh, dan-dan la kena tukar baju lagi sekali, kan? Haish, banyak btul baju yang aku bazirkan hari ni. Esok mesti aunty belakang umah aku tu tanya lagi, awat basuh baju banyak sangat.

p/s: Aunty, shhhh...saya tak guna air umah aunty nak buat basuh baju okeh?

No comments: