Wednesday, June 3, 2009

5 things..no need to count

Yer...lama sudah tak buat tag. I've been tagged by my dearest kawan-baik-since-sekolah-menengah; Miss LiyanaRoxx. Enjoy~

Owh, there might be some speculation going around after reading this tagging thingy, but hold your thoughts ya aTiQue + LiyanaRoxx (I know u'll ask me anyway). I dun need to be drag along to the gossip corner...haha ;D

5 nama timangan anda:
  • Nanie : Nama yang biasanya dipanggil oleh orang yang dah lama kenal aku. My family (abah, ibu, abang, my sister-in-law), classmates, kawan rapat, kawan tak berapa nak rapat (tapi dah lama kenal). Semualah.
  • Elanie : ATOK aku (so, sape nak sama taraf ngan atok aku dipersilakan...ekekeke...juz kidding), Mak Yah (jarang jumpa dia), semua lecturer yang kenal aku. Atau orang yang baru kenal aku secara rasmi.
  • MakNgah Nanie : hehee...ni panggilan untuk anak buah aku yang sorang tu. Dia belum pandai bercakap sangat. Hah, susah sangat; untuk semua anak buah aku nanti...Owh, untuk semua anak buah tak kiralah anak buah sepupu sepapat pon boleh ;)
  • E=MC² : panggilan di Blog.
  • Cuk : Owh, ader sorang kawan aku panggil aku dengan nama ni. Sebabnya masa aku call dia, aku tak mandi lagi ;p

5 tabiat/ sifat buruk anda:
  • Moody : Aku senang moody tapi aku senang cool-down jugak.
  • Love Speeding : Aku suka sangat speeding kat highway. It's addictive la (tekan minyak). And I can't help it!
  • Pendendam : Aku senang dendam ngan orang. Sebab tu aku buat resolution tahun ni (dan untuk tahun-tahun akan datang jugak) nak buang sifat pendendam dan jadi pemaaf.
  • Shopaholic! : Pantang ada duit! No, no...tak boleh tengok ader duit! But mostly my money goes out to MPH, POPULAR Bookstore. Teheheee~ Beli novel atau buku cerita untuk adik.
  • Pemalas : Malas bukan malas aper. Selalunya malas nak buat assignment. Suka buat keje last minit. House chores aku boleh tahan lagi. Masuk dapur masak; erm, aku suka masak sekarang ni tapi tolak kalo ibu ada kat rumah je. Aku tak masuk campur hal dapur. Huhuhu...Pejabat dia kan. Tak boleh kacau!

5 makanan favourite:

  • Masakan ibu tershayang (semua!!!) ~
  • Spaghetti Meatballs dari SR
  • Japaness Soba dari SR
  • Fish and Chips dari Manhattan Fish Market
  • Shah Alam Beef Kuey Teow dari Kedai Kopi Seksyen 4, Shah Alam

5 matapelajaran favourite:
  • Art! (owh, definitely art!)
  • English
  • Modern Math (I'm hopeless in Add Math...hehe)
  • GIS (degree UiTM dulu)
  • Kemahiran Hidup (bukan THE kemahiran hidup yang aku belajar dengan Puan Sal dan Puan IntanSue tu...haha...I mean KH subject masa high school dulu. Aku paling suka menjahit, bertukang dan electrical. Pelikkah? haha)

5 benda wajib dalam purse (jap, purse comel yang sangat simple yang aku pakai sekarang atau purse betul?):
  • Duit lah!
  • IC
  • Driving License
  • ATM card
  • Resit-resit pembelian + resit keluar duit (cukup bulan buang la)

5 topik yang biasa dibual dengan kawan
  • Nak makan kat mana hari ni? : Dengan member JJCM kat UKM (sape lagi kalo bukan dengan Ain, Nad + Shidah)
  • Jodoh (ekekeke) : Dengan member seperti diatas nih dan dengan member rapat terutamanya dengan Kak Aina
  • Family : Dengan Kak Aina (dengan dia aku boleh borak ape saje. One of my friends yang tak pernah judge apa yang aku buat. She's really like my own sister).
  • Everything : Dengan my bestest friends (LiyanaRoxx + aTiQue). Itupon try nak catch-up everything dalam masa yang singkat sebab dorang ni sangat BUSY!
  • Pouring my hearts out -- pasal kawan -- masalah study : Ibu!!! ;)

And, aku taknak tag orang lain. Feel free to tag yourself (pada sesape yang baca blog aku ni).

No comments: