Wednesday, June 24, 2009

basah kuyup!

wahlaweiii...hujan lebat btul kat area umah aku tadi. Sekarang ni dah ok sket. Tadi dan-dan la masa aku nak keluar rumah amek Ellie kat sekolah agama, tetiba hujan turun selebat-lebatnya! Kalo turun menegak takpe gak. Ini hujan tu siap condong 45darjah tau tak! So, bayangkanlah aku yang pakai payung tadi, rasa macam tak pakai payung. Lenjun habis atas bawah! Angin plak kuat. Ish, ish, ish... macam nak ribut pon ada.

Memandangkan hari ni hari Rabu, depan sekolah agama Ellie tu ada pasar malam. So, terpaksa parking kereta belakang sekolah. Tertanya-tanya gak dah bunyi loceng ke belum. So, aku pon keluar je lah dari kereta. Rupanya, budak-budak belum keluar, gate pon tutup lagi. Alamak, macam mana ni? Aku dengan dah kuyup tu, terpaksa tunggu dekat koridor rumah kedai depan sekolah Ellie. Huuuu...sejuk giler! Bila budak-budak dah keluar, satu masalah lagi. Mana plak adik aku ni? Dah sama pattern je ngan dak-dak len bila dah beremba-remba duk depan koridor kelas dorang tu. Adeh~

Last-last aku redah jelah masuk compound sekolah, nasib nampak adik aku. Nak ke kereta pulak, dengan angin yang kuat, nasib payung aku tu tak patah. Ish, baru beli payung ni tau! Nasib kereta Kelisa aku tu seat kulit, so tak kuyup la bila yang masuk ni semua dah kekuyupan dek dimandikan free-free dengan air hujan.

Itu je nak citer. haha~ Lama tak hujan lebat time ambik Ellie kat sekolah agama petang-petang cam tadi.

No comments: