Sunday, June 14, 2009

Day 2: Projek Cat Rumah dan upah berbayar!

Huish, malam tadi aku tak boleh tido. Aku rasa aku siap tergelak dalam tido tau. Hmmm…Apa yang aku mimpi aku pon tak ingat. Teringat kat *, *, * kot (fizik dan add math). Hehe ;)

So, lepas Solat Subuh tu, aku sambung tido balik sebab kepala aku berpusing-pusing (macam gasing daaaa…), sebab tak tido btul. Bangun je nak dekat kul 8pg, trus pi sidai baju, siap-siap nak sarapan. Ibu tak masak dan abah pon tak beli ape-ape. Mengadap Nasi Ambéng sejuk dengan kuih muih yang sejuk. Hehe…Malam tadi kitorang tak sempat jamah pon Nasi Ambéng tu masa kat umah atok, so bungkus bawak balik je. Dah tu bila aku tanya ibu, Nasi Ambéng dengan kuih-muih tu nak masuk peti ais ke tak, Ibu kata masuk je semua dalam peti ais. Aku ni pulak anak yang jujur dan mendengar kata. Hahaha…kan dah makan Nasi Ambéng dan kuih sejuk pagi-pagi ni. Weee~

Lepas je breakfast, abah ajak cat tiang umah. Nak cat seluruh umah, kalo aku dapat upah, takpe gak. Ini upah air liur je, tak mau aku. Ingat cat-cat ni tak penat ke? So, dari kul 930pg sampai 1230ptg aku dapat cat 4 batang tiang. Aku consider aku cat sorang sebab adik aku yang konon-kononnya nak tolong cat tu bukan cat pon, lebih kepada menyonteng tiang! Haish budak sorang ni…

Dalam kul 3ptg, kitorang turun Bandar Muar, nak pi Wetex (Kalo kat Ampang, Wetex tu macam Ampang Point la). Plan awal nak cari tudung, tapi takde tudung yang aku berkenan. Pastu memandangkan aku dah kecek nak hp baru kat abah dah lama, abah offer belikan hp baru. Yey!!! Kira macam upah aku cat tiang umah plak. Ekekee…Dapatlah Nokia yang simple je. Aku beli yang model 5130, kaler merah-hitam; XpressMusic; 2mp camera. Aku sebenarnya tak kesah sangat camera hp tu; asal ada mp3 player aku dah ok. Aku just nak yang simple2 je sebab malas nak berserabut banyak sangat hp yang aku guna. Satu untuk nombor yang tu, satu untuk nombor yang ni, satu untuk mp3 player. Sekarang ni ada 2 je! Hihi…Lagipon aku dah ada digital camera yang power. So, I’m content already! Dua-dua benda faveret aku sekarang ni warna merah! Kamera dan hp Nokia. Ahhh…red is the new black.

Balik dari Muar, singgah makan kat Serom 1. Kat Muar ni terkenal ngan Mee Bandung Muar tau. Tapi tak ramai sebenarnya yang tau buat Mee Bandung ni. So, kat Serom 1 ni, Mee Bandung dia boleh tahan la sedap dan boleh diterima lidah. Hehe…Sape-sape nak makan Mee Bandung sedap, cakap kat aku, Insyaallah aku bawak datang sini. Selain kat situ, Mee Bandung yang Ibu masak la best. Ish, kene masuk list kena-belajar-masak nih walaupun Mee Bandung bukan faveret food aku. Tapi nama pon orang Muar, kene Master la!

So, itu je lah citer hari nih. Aku jarang ikut parents aku balik kampung. Sekali sekala balik tu yang mintak nak makan yang len macam sket. Heee…misi balik kampung kali ni berjaya!

No comments: