Monday, June 15, 2009

Jodoh

[Alkisahnya aku teringat kat Along aku si Cek Ain nih. Rindu plak kat dia, lama tak jumpa. Cuti sem la katakan]

Aku ingat lagi sem lepas masa dok berborak-borak dengan Along aku. Cerita pasal jodoh (erk...that was soooo...lame). Ok, back to the story lah.

Cek Ain ngan aku ni lebih kurang je; 2x5, 5x2. Takut masuk dapur rumah kampung. Huhu...Alasan tak boleh pakai kitorang ni biar je menjadi rahsia kitorang berdua. But, alasan tu yang menyebabkan dia cakap kat aku; 'konpem aku dapat jodoh dengan orang kampung'.

Masa tu aku yang bukak rahsia aku dulu -- sebab apa aku takut masuk dapur rumah kampung. Lepas je dengar confession aku, tup-tup dia pon mengaku benda yang sama. Larh...then, aku pon cakap ke dia benda yang sama mcm yang dia ckp ke aku; 'konpem awak dapat jodoh orang kampung jugak'...Muahahaha...

Camane kalo betul-betul jodoh aku ngan orang kampung? Kalo dah tertulis macam tu, aku redha. Nama pon jodoh. Aku terima seadanya. Tapi, kena cuba sesuaikan diri dengan cara orang kampung. Kalo si dia boleh terima aku seadanya, takkan aku tak boleh buat benda yang sama kan? Tak fair la kalau tak boleh. Alah bisa tegal biasa. Dari tak biasa kepada biasa.

So, no more menjengket bila masuk dapur rumah kampung.

p/s: eh, kenduri hari tu aku ok je duk kat dapur rumah atok. Sepanjang kenduri plak tu dan aku tak menjengket bila jalan kat dapur atok. Weheeee~ Satu pencapaian yang bagus! Keep up the good work ;D

No comments: