Friday, June 26, 2009

Dibo the Gift Dinasour

Myra si anak buah kesayanganku datang hari ni (well, anak sendiri belum ada). Dia tak sehat sangat hari ini. Semalam abang bawak dia pi klinik, ingatkan dia kena chicken pox. Rupanya doc cakap yang dia kena ruam-ruam sebab panas. Kebetulan Myra memang demam 2-3 hari lepas, dan agaknya kat Taman Melawati tak hujan kot; panas plak tu cuaca dengan dia-dia pon badan panas, so tu yang kena ruam tu.

Tadi abang tak tukar diapers dulu before bawak datang rumah. Masa aku angkat dari seat kereta, mak aiii...awat basah ni? Rupanya diapers Myra sudah penuh, dan dah melimpah-limpah ayor kencing dia. Dan masa tu aku dah dukung dia...Myra nih, makngah sudah mandi, sudah wangi-wangi pon. Terus bawak dia naik atas, mandi.

Bila dah siapkan dia, lepas tu aku plak yang mandi untuk kali kedua. Huhu...Dan lepas tu, aku layan dia tengok satu rancangan kanak-kanak kat Channel 613 Playhouse Disney -- Dibo the Gift Dragon. Yang comelnye sebab dragon tu menari-nari. Myra pon terikut-ikut. Bukan dia je, dengan aku-aku sekali...hahaha ;D

Di...DiboDi? heee~


Marilah kita sama-sama menari!!! ooo lalala...

2 comments:

Qboyz.. said...

baby bsar pun menari heeee
xpeee kee ibu xmarah?

elanie*Q said...

eh, boleh je. sehat tubuh bdn. hehe